Μειώθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Απρίλιο, καθώς η ασθενέστερη οικονομική ανάπτυξη και η αβεβαιότητα λόγω των παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων ώθησαν τους καταναλωτές να αποφύγουν τις μεγαλύτερες αγορές. Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 0,3% στις 1,08 εκατ. μονάδες, ενώ μειώσεις κατέγραψαν ακόμη και σημαντικές αγορές, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.  

Η ασθενής ζήτηση στην εγχώρια αγορά προσθέτει έναν ακόμη «πονοκέφαλο» για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αντιμετωπίζουν δασμούς στις ΗΠΑ και έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.

Η Volkswagen, η Volvo και η Mercedes-Benz Group είναι μεταξύ των κολοσσών που κάνουν κινήσεις μείωσης του κόστους προκειμένου να αντιμετωπίσουν την ύφεση. Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo ειδικότερα ανακοίνωσε χθες ότι θα περικόψει περίπου 3.000 θέσεις εργασίας στο πλαίσιο των μέτρων εξυγίανσης. Οι απολύσεις θα επηρεάσουν κυρίως τις θέσεις εργασίας στη Σουηδία, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% του εργατικού δυναμικού της σε υπαλλήλους γραφείου, ανακοίνωσε. Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σειρά από σοβαρές προκλήσεις, όπως οι δασμοί 25% που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, το υψηλότερο κόστος των υλικών και τις χαμηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

Τον περασμένο μήνα, η κινεζική BYD πούλησε για πρώτη φορά περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από την εταιρεία του Ελον Μασκ.
Οι πωλήσεις μοντέλων βενζίνης και ντίζελ κατέγραψαν τις μεγαλύτερες μειώσεις, αντισταθμίζοντας την αύξηση των αγορών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Ενώ οι παραδόσεις πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων αυξήθηκαν κατά 28% τον περασμένο μήνα, εξακολουθούν να αποτελούν μικρότερο μερίδιο της αγοράς από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές. Το BloombergNEF είχε προβλέψει φέτος ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελούν πάνω από το 30% των πωλήσεων το 2025. Τον Απρίλιο αντιπροσώπευαν μόλις το 17%.

Στο πλαίσιο αυτό οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν περίπου στο μισό τον Απρίλιο, σε μόλις 7.261 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς της να εξακολουθεί να διαβρώνεται παρά την ανανεωμένη γκάμα αυτοκινήτων της εταιρείας, σύμφωνα με την Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η μείωση υποδηλώνει ότι η αμφιλεγόμενη πολιτική δράση του διευθύνοντος συμβούλου της Ελον Μασκ και η σχέση του με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ πλήττουν σημαντικά τη δημοτικότητα του brand.

Τον περασμένο μήνα, η κινεζική BYD πούλησε για πρώτη φορά περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από την Tesla στην Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Jato Dynamics. Η Tesla λάνσαρε φέτος μια αναβαθμισμένη έκδοση του SUV Model Y, αλλά η συνολική γκάμα των αυτοκινήτων της εξακολουθεί να «γερνάει», χωρίς να έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα κάποια νέα προσφορά μαζικής αγοράς. 

Οι επενδυτές αμφισβήτησαν επίσης την αφοσίωση του Μασκ στην Tesla λόγω του χρόνου που αφιέρωσε ως σύμβουλος του Τραμπ και του ρόλου του στην ηγεσία του λεγόμενου υπουργείου Αποδοτικότητας της Κυβέρνησης (DOGE). Ο δισεκατομμυριούχος δήλωσε πρόσφατα ότι ο χρόνος που αφιερώνει στη διεύθυνση του DOGE θα μειωθεί σημαντικά έως τo τέλoς Μαΐου, αλλά ότι σχεδιάζει να αφιερώσει «μία ή δύο ημέρες την εβδομάδα» σε κυβερνητικά καθήκοντα. Παράλληλα, διεμήνυσε πως έχει δεσμευθεί να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα πέντε χρόνια.

 

(Πηγή: εφημερίδα Η Καθημερινή)

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr