Δεν έχει … φρένο η ανοδική πορεία των Κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη καθώς και στην χώρα μας, με «ούριο» άνεμο τις ανταγωνιστικές τιμές, την ώρα που η Tesla πληρώνει τα αλλεπάλληλα  …στραβοπατήματα του Μασκ. H αγορά αυτοκινήτου «μεταλλάσσεται» ταχύτατα με νέους παίκτες εξ Ανατολών που αλλάζουν το παιχνίδι στην Ευρώπη, με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες – μεταξύ αυτών

και η Ελλάδα – να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα από την τετράτροχη «υπερδύναμη» Κίνα. Στην Ευρώπη οι  κινεζικές μάρκες είδαν τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 78% το πρώτο τρίμηνο του 2025, ποσοστό που αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο.

Την ώρα που η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία πατάει γκάζι, στο αντίπαλο στρατόπεδο,  στην Τesla έχουν ρίξει μαύρες πλερέζες, εξαιτίας της κατακόρυφης μείωσης των πωλήσεων της που είναι εμφανής στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, με τους πάλαι ποτέ ενθουσιώδεις οπαδούς των μοντέλων της αμερικανικής μάρκας, να έχουν γυρίσει πλέον  την πλάτη τους, στα φημισμένα ηλεκτρικά μοντέλα της , με την εμπορική τους «λάμψη» να ξεθωριάζει σε χρόνο ρεκόρ!

Εδώ και λίγους μήνες, τα πολυδιαφημισμένα μοντέλα του Ελον Μασκ δεν «πουλάνε», με τους ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων μοντέλων να βλέπουν τα καλογυαλισμένα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα  (που τα έχουν χρυσοπληρώσει) να χάνουν σημαντικά την εμπορική τους αξία. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι με την Tesla να γνωρίζει κατακόρυφη πτώση στις βασικότερες αγορές της Ευρώπης: Ειδικότερα, στη Σουηδία σημειώθηκε πτώση 81%,  στην Ολλανδία 73%,  στη Δανία 67% και στη Γαλλία 59%. Πλέον η Tesla δείχνει να βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, την ώρα που οι αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες και ιδίως οι κινεζικές φίρμες κάνουν …πάρτι με τα νέα μοντέλα τους στην Ευρώπη. Μόνο στην γηραιά ήπειρο το τελευταίο διάστημα η άνοδος των ηλεκτρικών έχει αγγίξει το 28%, που οφείλετε στις «ντόπιες», παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις νέες, φθηνότερες κινεζικές μάρκες.

Είναι πλέον εμφανές ότι η φήμη της εταιρείας  του «δαιμόνιου» Μασκ δέχεται απανωτά πλήγματα, πληρώνοντας κατά κύριο λόγο το τίμημα της πολιτικής του στάσης (η ακροδεξιά τοποθέτηση του, έχει προκαλέσει μεταξύ άλλων  δεκάδες βανδαλισμούς σε εκθέσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη).

ΜΑΣΚ – ΚΙΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ 2

Οι τρικυμίες στην πρώην τετράτροχη «όαση» του Μασκ έρχεται σε αντίθεση με την εικόνα που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου με την εμφανή ανοδική πορεία των κινεζικών φιρμών. Ο ούριος άνεμος των Κινεζικών φιρμών χτύπησε και την Ελλάδα, όπου τα made in China μοντέλα «χτίζουν» ένα νέο κοινό, κλέβοντας σημαντικά μερίδια από καθιερωμένους παίκτες και ατενίζουν το μέλλον με ιδιαίτερη αισιοδοξία παρά τις πρόσφατες απειλές των φορολογικών «τρικλοποδιών» που είχαν παγώσει το ενδιαφέρον των αγοραστών πρόσκαιρα. Ειδικότερα, το πρώτο δίμηνο του 2025 οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά έφτασαν τις 20.477 μονάδες, εκ των οποίων οι 1.408 αντιστοιχούν στους Κινέζους κατασκευαστές που έχουν στήσει το δικό τους δίκτυο πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Παρά το μικρό διάστημα παρουσίας τους στην χώρα μας, οι Κινέζικες φίρμες κατέχουν ήδη το 6,9% του συνόλου της αγοράς μας.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η εισβολή των Κινέζων στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων, όπου σύμφωνα με τις ταξινομήσεις, τα νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα άγγιξαν τις 1.245 πωλήσεις, την  περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, εκ των οποίων οι 467 μονάδες ανήκουν σε εταιρείες από την Άπω Ανατολή. Σε αριθμούς αυτό μεταφράζεται σε 37,5% της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Σαφώς, ο αιφνίδιος «έρωτας» των υποψήφιων αγοραστών για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και η προτίμηση τους στα Κινέζικα μοντέλα προέρχεται από δύο βασικούς παράγοντες: O ένας είναι οι ανταγωνιστικές τιμές τους ( που συνοδεύονται παράλληλα τους τελευταίους μήνες με δυναμικές εκπτώσεις) και ο δεύτερος τα προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα τους (με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και πολλαπλά συστήματα ασφαλείας), που δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες.

Ακόμη πιο εντυπωσιακά είναι τα νούμερα για τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων το πρώτο τρίμηνο το 2025 στην Ελλάδα, που σημείωσαν αξιόλογη άνοδο παρά το ασαφές τοπίο στις κρατικές επιδοτήσεις που τρέχουν με το σταγονόμετρο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 27,34% το πρώτο τρίμηνο του 2025 στην Ελλάδα, σε σχέση με τους πρώτους τρεις μήνες του 2024.

Συνολικά, το μερίδιο της «οικολογικής»  κατηγορίας (περιλαμβάνει και τα υβριδικά) εκτοξεύτηκε κατά 10,1% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 αγγίζοντας σχεδόν το 50% των ταξινομήσεων (Το διάστημα Ιανουάριο – Μάρτιος άγγιξαν το 48.7% επί του συνόλου των πωλήσεων στα καινούργια ΙΧ). Στον αντίποδα, τα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ που συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία, σημειώνοντας ποσοστά στο 35,6% και 4,0%, αντίστοιχα.

 

www.tanea.gr

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr