στις Ηνωμένες Πολιτείες με περίπου 200 καταστήματα. Η Penske διατηρεί επίσης αντιπροσωπείες για δεκάδες μάρκες -συμπεριλαμβανομένης της Cupra- στην Αυστραλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Νέα Ζηλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Η Cupra στοχεύει να εμπνεύσει τις Ηνωμένες Πολιτείες από την Βαρκελώνη, φέρνοντας τα αυτοκίνητά της με γνώμονα το σχεδιασμό και τις επιδόσεις στους αμερικανικούς δρόμους», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της στο Free Press.
Εύκολο στα λόγια παρά στην πράξη, αλλά η Cupra είναι η σπορ μάρκα της Seat της Volkswagen που την λάνσαρε το 2018. Η πορεία της Cupra εντυπωσίασε τόσο πολύ τους επικεφαλής της VW στη Γερμανία που συζητείται ότι η Seat μπορεί να εξαφανιστεί και να αντικατασταθεί από την πιο κομψή, κερδοφόρα και τεχνικά προηγμένη Cupra.
Υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα
Η Cupra πωλεί ένα μείγμα ηλεκτρικών, υβριδικών και βενζινοκίνητων οχημάτων σε περισσότερες από 40 χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Μεξικού, όπου οι τιμές ξεκινούν από λίγο κάτω από 37.000 δολάρια για ένα βενζινοκίνητο compact SUV Leon. Η μάρκα ελπίζει ότι η έμφαση στις επιδόσεις - το Cupra προήλθε από το όνομα της αγωνιστικής ομάδας της Seat - και το στυλ που έχει τις ρίζες του στην ιστορία της Βαρκελώνης ως κέντρου τέχνης, αρχιτεκτονικής και design θα την κάνουν να ξεχωρίσει.
«Η Cupra έχει ένα αξιοσέβαστο κοινό, αλλά οι προκλήσεις της αγοράς των ΗΠΑ είναι πολύ δύσκολο να ξεπεραστούν», δήλωσε η Stephanie Brinley, επικεφαλής αναλύτρια αυτοκινήτων της S&P Global. Το τεράστιο μέγεθος και ο πληθυσμός των Ηνωμένων Πολιτειών καθιστούν ακριβή την καθιέρωση μιας νέας μάρκας, τόσο γεωγραφικά όσο και στο μυαλό των αγοραστών.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η Cupra έχει πουλήσει περισσότερα από 800.000 οχήματα μέχρι στιγμής.
Οι τιμές για το βενζινοκίνητο compact SUV Cupra Leon ξεκινούν από λίγο κάτω από 37.000 δολάρια στο Μεξικό.
Η εταιρεία στις ΗΠΑ θα επικεντρωθεί σε σπορ, πολυτελή ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, αλλά η Cupra μπορεί επίσης να προσφέρει ορισμένα μοντέλα εσωτερικής καύσης για να αυξήσει τον όγκο πωλήσεων και υπηρεσιών.
«Ως η πρώτη νέα μάρκα που δημιουργήθηκε εντός του ομίλου Volkswagen, προσφέρουμε μια εναλλακτική λύση στην επόμενη γενιά αγοραστών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ», συνεχίζει η δήλωση. «Τοποθετημένοι μεταξύ της μαζικής και της premium κατηγορίας, δεν βασιζόμαστε στην κληρονομιά ή την παράδοση. Είμαστε μια αντισυμβατική μάρκα που αμφισβητεί».
Η μάρκα σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πωλήσεις σε 20 πολιτείες «στρατηγικά ευθυγραμμισμένες με τη μάρκα Cupra».
Αυτό πιθανώς σημαίνει πολιτείες που ενθαρρύνουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με κίνητρα και όρια εκπομπών.
«Η Cupra είναι εντελώς άγνωστη στον πληθυσμό των ΗΠΑ», δήλωσε ο Adam Bernard, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας AutoPerspectives. «Είναι ένα κενό φύλλο. Η μάρκα δεν επικαλύπτεται με την VW ή την Audi. Θέλει η VW να ξοδέψει ένα σωρό χρήματα για να δημιουργήσει μια εικόνα για αυτήν;»
Τα στελέχη της Cupra πάντως επισκέφθηκαν την έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες τον περασμένο Νοέμβριο για να αξιολογήσουν τον ανταγωνισμό. Μετά τις αρχικές προσδοκίες ότι οι πωλήσεις θα ξεκινούσαν το 2027, ο επίσημος στόχος είναι τώρα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η Cupra σχεδιάζει να κατασκευάσει τα οχήματα στις εγκαταστάσεις του ομίλου VW στη Βόρεια Αμερική. Οι τρέχουσες επιλογές για αυτό περιλαμβάνουν εργοστάσια συναρμολόγησης στο Chattanooga του Τενεσί, στην Puebla του Μεξικού και στο υπό κατασκευή εργοστάσιο της Scout Motors στη Νότια Καρολίνα.
Η συνεχώς μεταβαλλόμενη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ θα ληφθεί υπόψη, αλλά δεν θα σταματήσει την μάρκα.
«Η Cupra παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και θα αντιμετωπίσει διεξοδικά τον πιθανό αντίκτυπο στις αλυσίδες εφοδιασμού και στο δίκτυο παραγωγής μας», ανέφερε η δήλωση.