γνωστό και ως Δικομματικό Νόμο για τις Υποδομές, τον οποίο προώθησε και υπέγραψε ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν.
Μεταξύ άλλων, το IIJA αφιέρωσε 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση για την επέκταση των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, προκειμένου να δώσει σε περισσότερους Αμερικανούς πρόσβαση στην ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων και να τους επιτρέψει να αξιοποιήσουν στο έπακρο το κόστος καυσίμων και την καθαρή ατμόσφαιρα που απολαμβάνουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων και οι κοινότητες με υψηλή διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων.
Έκτοτε, κάθε πολιτεία έχει υποβάλει ένα σχέδιο και αυτά τα χρήματα έχουν διατεθεί σε έργα σε όλη τη χώρα σε διάφορα επίπεδα ολοκλήρωσης , με αρκετούς σταθμούς φόρτισης να έχουν ήδη ανοίξει .
Το πρόγραμμα NEVI ήταν μάλιστα η κύρια κινητήρια δύναμη για το άνοιγμα της θύρας φόρτισης της Tesla και τη δημιουργία του προτύπου NACS, λόγω της απαίτησης του νόμου ότι η ομοσπονδιακή χρηματοδότηση μπορεί να διατεθεί μόνο σε σταθμούς φόρτισης που έχουν ανοιχτή πρόσβαση σε πολλαπλές μάρκες οχημάτων. Οι υπερφορτιστές της Tesla ήταν ανοιχτοί μόνο σε Tesla, αλλά μετά την ψήφιση αυτού του νόμου, η Tesla άρχισε να τους ανοίγει και σε άλλες μάρκες .
Και η ευρεία υιοθέτηση του προτύπου NACS από τον κλάδο υπόσχεται να διορθώσει πολλά από τα προβλήματα με τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων .
Έτσι, το NEVI είναι ένα εξαιρετικό πρόγραμμα και βοηθά τους Αμερικανούς να εξοικονομήσουν χρήματα από το κόστος καυσίμων και συντήρησης, μειώνοντας τα εμπόδια στη φόρτιση και κάνοντας τον κόσμο καθαρότερο για όλους όσους αναπνέουν αέρα.
Φυσικά, ο νέος ένοικος του Λευκού Οίκου αντιτίθεται σε αυτό.
Τον Φεβρουάριο, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων (FHWA), κατόπιν εντολής του Ντόναλντ Τραμπ, πάγωσε τη χρηματοδότηση για το πρόγραμμα NEVI , παρόλο που η χρηματοδότηση αυτή είχε ήδη διατεθεί από το Κογκρέσο για τον σκοπό αυτό.
Τώρα, οι πολιτείες αντιδρούν στο παράνομο πάγωμα της χρηματοδότησης, καθώς 17 πολιτείες, με επικεφαλής την Καλιφόρνια, το Κολοράντο και την Ουάσινγκτον, μηνύουν την FHWA για να απελευθερώσουν τα κεφάλαια που τους είχαν διατεθεί.
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια, Γκάβιν Νιούσομ, και ο γενικός εισαγγελέας Ρομπ Μπόντα παρουσίασαν σήμερα τα επιχειρήματά τους σε δελτίο τύπου του γραφείου του κυβερνήτη της Καλιφόρνια.
Μεταξύ αυτών των επιχειρημάτων τους είναι ότι οι προσπάθειες των Ρεπουμπλικανών να μειώσουν την αμερικανική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν «δώρο στην Κίνα», η οποία έχει πραγματικά αναλάβει ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, και άλλες χώρες -ιδίως οι ΗΠΑ- απλώς δεν κάνουν αρκετά για να συμβαδίσουν.