Η κινεζική BYD φέρεται να προσανατολίζεται στη Γερμανία για την δημιουργία ενός τρίτου εργοστασίου συναρμολόγησης σε Ευρώπη και Τουρκία, σύμφωνα με πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Η κίνηση αυτή έρχεται μετά την αντίθεση που εξέφρασε η μεγαλύτερη οικονομία και αγορά αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα τέλη του 2023, στην επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στην Κίνα.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν εργοστάσια παραγωγής και συναρμολόγησης στην Ευρώπη, προκειμένου να επεκτείνουν τις πωλήσεις τους με χαμηλού κόστους οχήματα και να ανταγωνιστούν τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές τους, καθώς η ζήτηση στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, επιβραδύνεται.

Παράλληλα, επιδιώκουν να αποφύγουν τους δασμούς που επέβαλε η ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα πέρυσι.

Η BYD σκέφτεται την ίδρυση ενός τρίτου εργοστασίου αυτοκινήτων στην περιοχή, δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της εταιρείας, Stella Li, σε συνέντευξή της στο περιοδικό Automobilwoche, νωρίτερα μέσα στον μήνα. Ωστόσο, η ίδια δεν αποκάλυψε την τοποθεσία που εξετάζει η BYD.

Το νέο εργοστάσιο πρόκειται να είναι το δεύτερο της BYD στην Ευρώπη, μετά από εκείνο που ήδη κατασκευάζει στην Ουγγαρία και εκείνο της Τουρκίας. Η πηγή ανέφερε ότι η Γερμανία αποτελεί την πρώτη επιλογή της BYD, αν και αμφισβητείται εσωτερικά λόγω του υψηλού κόστους εργασίας και ενέργειας στη χώρα, της χαμηλής παραγωγικότητας και της περιορισμένης ευελιξίας. Αυτό σημαίνει πως δεν έχει ληφθεί ακόμη οριστική απόφαση.

Η εταιρεία εξετάζει τη Δυτική Ευρώπη για το νέο εργοστάσιο, καθώς θέλει να δημιουργήσει αναγνωρισιμότητα και αποδοχή για το brand της στην Ευρωπαϊκή αγορά, λειτουργώντας ως τοπικός κατασκευαστής.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία ακολουθεί οδηγία από το Πεκίνο, που την καλεί να αποφύγει επενδύσεις σε χώρες που υποστήριξαν τους δασμούς εισαγωγής. Αυτό σημαίνει ότι η BYD απορρίπτει προς το παρόν ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ, όπως η Ιταλία και η Γαλλία, λόγω της υποστήριξής τους στους δασμούς.

Σύμφωνα με αναφορές του Reuters τον Ιανουάριο, Κινέζοι αξιωματούχοι και κατασκευαστές αυτοκινήτων εξετάζουν εργοστάσια στη Γερμανία που αναμένεται να κλείσουν, με ιδιαίτερη αναφορά σε εργοστάσια της Volkswagen.

Το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα, που είναι πιθανό να είναι το κύριο κόμμα στην επόμενη κυβέρνηση της Γερμανίας, έχει δεσμευτεί να μειώσει τους φόρους για τις επιχειρήσεις και να προσελκύσει ειδικευμένους εργαζομένους, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει την υποστήριξη στον κλάδο των αυτοκινήτων, που αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων της χώρας.

Ωστόσο, αντιτίθεται στις κρατικές επιδοτήσεις, κάτι που το κυβερνών κόμμα του καγκελάριου Olaf Scholz, συχνά χρησιμοποίησε στην προηγούμενη θητεία του, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη διάθεση σχεδόν 10 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ίδρυση εργοστασίου της Intel, το οποίο έχει καθυστερήσει εδώ και χρόνια.

Η τελική απόφαση για την ίδρυση του τρίτου εργοστασίου της BYD θα εξαρτηθεί επίσης από τις πωλήσεις της στην Ευρώπη και την ικανότητα χρήσης των εργοστασίων στην Ουγγαρία και την Τουρκία.

Το εργοστάσιο στην Ουγγαρία αναμένεται να αρχίσει τη λειτουργία του τον Οκτώβριο, ενώ η παραγωγή στο εργοστάσιο στην Τουρκία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2026. Όταν είναι πλήρως λειτουργικά, τα δύο εργοστάσια θα έχουν συνολική παραγωγική ικανότητα 500.000 οχημάτων ετησίως.

Εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα, η BYD επενδύει και στην τεχνολογία υβριδικών οχημάτων για την επέκτασή της στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P Global Mobility, οι πωλήσεις της BYD στην Ευρώπη αναμένεται να διπλασιαστούν φέτος, φτάνοντας τις 186.000 μονάδες από 83.000 το 2024, ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση σε σχεδόν 400.000 μονάδες μέχρι το 2029.

Σε συνέντευξή της στο γερμανικό περιοδικό Capital τον περασμένο Δεκέμβριο, η Stella Li δήλωσε ότι τα πρώτα δύο μοντέλα που θα κατασκευαστούν στην Ουγγαρία θα είναι το Dolphin και το Atto 3.

Η Li πρόσθεσε ότι τα επόμενα μοντέλα που ενδέχεται να κατασκευαστούν στην Ευρώπη, θα είναι το μικρό crossover Atto 2 και το μίνι Seagull, το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί στην Ευρώπη τον Απρίλιο.

 

Πηγή: Top Gear Greece

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr