Σύμφωνα με τον κυπριακό ιστότοπο nomisma.com.cy, ο κ. Παπαναστασίου δήλωσε ότι η συμφωνία έγινε έναντι «μιας οικονομικής διευθέτησης» αφού, όπως πρόσθεσε μειώνονται κάποιου είδους εγγυητικές. Ξεκαθάρισε ότι δεν δόθηκαν επιπλέον χρήματα.
Για το διάστημα των 60 ημερών για παραλαβή του πλοίου, ο κ. Παπαναστασίου είπε πως πρέπει να γίνουν ορισμένες ενέργειες και από τις δύο πλευρές, όπως κάποιες πιστοποιήσεις έτσι ώστε να μπορεί αποπλεύσει το πλοίο.
Όσον αφορά την προβλήτα και τις χερσαίες υποδομές, ο κ. Παπαναστασίου είπε πως η Εταιρεία Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ), ιδιοκτήτρια του FSRU «Προμηθέας», προέβη σε προσφορές για εξεύρεση συμβούλου που εξειδικεύεται σε ολοκλήρωση ημιτελών υποδομών, προσθέτοντας ότι ο Σύμβουλος θα επιλεγεί στις επόμενες δύο βδομάδες. Ακολούθως, ο Σύμβουλος θα βοηθήσει την ΕΤΥΦΑ για την ετοιμασία των εγγράφων για την προκήρυξη προσφορών για την ολοκλήρωση του τερματικού στο Βασιλικό.
Οι δηλώσεις Παπαναστασίου πραγματοποιήθηκαν την κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, όπου συζητείται η πορεία υλοποίησης του τερματικού εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αέριου στο Βασιλικό. Όπως ανέφερε ενώπιον της Επιτροπής ο υπουργός Ενέργειας της Κυπριακής Δημοκρατίας, η κατάληξη της συμφωνίας έγινε πριν πέντε ημέρες.
Η κυπριακή εφημερίδα «Φιλελεύθερος» αναφέρει ότι ο κ. Παπαναστασίου ανέφερε, συγκεκριμένα, ότι: «Θα πάρει πιστοποιήσεις για ένα ταξίδι για Κύπρο, τις πιστοποιήσεις για τη χρήση του ως πλωτή μονάδα αποϋγροποίησης θα τις πάρει στην Κύπρο» πρόσθεσε. Ο υπουργός Ενέργειας δεν έδωσε λεπτομέρειες για το περιεχόμενο της συμφωνίας, προσθέτοντας ότι «δεν δόθηκαν χρήματα αλλά ανταλλάχθηκαν εγγυητικές για το συγκεκριμένο έργο. Το κομμάτι της εγγυητικής για προβλήτα και χερσαίο παραμένει».
Σε σχέση με τον χερσαίο χώρο στο τερματικό του Βασιλικού, ο κ. Παπαναστασίου είπε πως σε δύο εβδομάδες θα επιλεχθεί ο σύμβουλος (project manager), ο οποίος θα βοηθήσει με τις προσφορές. Υπέδειξε, παράλληλα, πως σε συνεργασία με το Γενικό Λογιστήριο εξετάζονται τρόποι για να μην ακολουθηθεί η συνήθης διαδικασία των προσφορών, η οποία είναι χρονοβόρα.
Από πλευράς του, ο μηχανικός του έργου (owner’s engineer – Hill International) έδωσε λεπτομέρειες σε σχέση με το έργο. Όπως είπε, η προβλήτα είναι ημιτελής, καθώς έχει κατασκευαστεί ένα μικρό κομμάτι. Σημείωσε, επίσης, πως δεν άρχισαν οι μηχανολογικές κατασκευές, προσθέτοντας πως «έγιναν συγκολλήσεις του τμήματος που αποτελεί την αποθήκη αερίου για αποφυγή ενδεχομένου κατάρρευσης».