Η Eυρωπαϊκή Aυτοκινητοβιομηχανία Zητά Bοήθεια πριν από την Aυστηροποίηση των Kανόνων για το C02

Η Eυρωπαϊκή Aυτοκινητοβιομηχανία Zητά Bοήθεια πριν από την Aυστηροποίηση των Kανόνων για το C02
energia.gr
Πεμ, 19 Σεπτεμβρίου 2024 - 10:11

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ζήτησαν την Πέμπτη από την ΕΕ «επείγουσα» βοήθεια, καθώς αντιμετωπίζουν την πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων και τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων που θα ισχύσουν το επόμενο έτος. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δήλωσε ότι ο κλάδος προσπαθεί με κάθε τρόπο

να συμμορφωθεί με τους στόχους για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, αλλά εμποδίζεται από προβλήματα όπως η συρρίκνωση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η έλλειψη υποδομών φόρτισης και η διάβρωση της ανταγωνιστικότητας της κατασκευής στην ΕΕ.

Σε επίσημο αίτημά της προς τις Βρυξέλλες, η ομάδα πίεσης της βιομηχανίας ζήτησε «από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να προωθήσουν επείγοντα μέτρα ανακούφισης πριν από την έναρξη ισχύος των νέων στόχων CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά το 2025».

Η Ευρώπη έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για την παραγωγή περισσότερων ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης, με τον χρόνο να κυλάει για την προθεσμία της ΕΕ να καταργήσει σταδιακά την πώληση αυτοκινήτων που καίνε ορυκτά καύσιμα έως το 2035.

Όμως, μετά από χρόνια ανάπτυξης, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων άρχισαν να μειώνονται στα τέλη του 2023 και πλέον αντιπροσωπεύουν μόλις το 12,5% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στην ήπειρο.

Σύμφωνα με την ACEA, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν επίσης μείνει στάσιμες και παραμένουν περίπου 18% χαμηλότερες από τα προ της πανδημίας επίπεδα.

«Παίζουμε το ρόλο μας σε αυτή τη μετάβαση», δήλωσε η έκκληση της ACEA, επισημαίνοντας την υιοθέτηση της τεχνολογίας EV από τους κατασκευαστές.

«Μας λείπουν κρίσιμες προϋποθέσεις για να επιτύχουμε την απαραίτητη ώθηση στην παραγωγή και την υιοθέτηση των οχημάτων μηδενικών εκπομπών: υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο, καθώς και ένα ανταγωνιστικό κατασκευαστικό περιβάλλον, προσιτή πράσινη ενέργεια, κίνητρα αγοράς και φορολογικά κίνητρα, καθώς και ασφαλής εφοδιασμός με πρώτες ύλες, υδρογόνο και μπαταρίες», προστίθεται.

«Αυτό εγείρει την τρομακτική προοπτική είτε προστίμων πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία διαφορετικά θα μπορούσαν να επενδυθούν στη μετάβαση στη μηδενική εκπομπή ρύπων, είτε περιττών περικοπών στην παραγωγή, απωλειών θέσεων εργασίας και αποδυνάμωσης της ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού και αξίας».

Η ομάδα πίεσης ζήτησε από την Επιτροπή να επισπεύσει την προγραμματισμένη αναθεώρηση των κανονισμών CO2, η οποία επί του παρόντος έχει προγραμματιστεί για το 2026 και το 2027.

Οι πωλήσεις EV, ωστόσο, προβλέπεται να ανακάμψουν το επόμενο έτος και να φτάσουν το 24% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη, σύμφωνα με έκθεση της δεξαμενής σκέψης Transport & Environment (T&E).