ως ρυμουλκό συνοδείας χρησιμοποιώντας το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία και τους κινητήρες μεθανόλης για εφεδρεία και επέκταση της εμβέλειας.
Μέχρι στιγμής, ένας περιορισμένος αριθμός ρυμουλκών με μπαταρία έχει αναπτυχθεί σε τοποθεσίες όπως η Νέα Ζηλανδία και το Βανκούβερ του Καναδά, με την προσδοκία ότι καθώς η ισχύς της μπαταρίας βελτιώνεται, οι εφαρμογές θα επεκταθούν. Οι προκλήσεις είναι η εμβέλεια και η ισχύς των σκαφών.
Το νέο σκάφος της Svitzer σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον ναυπηγό Robert Allan και η εταιρεία αναφέρει ότι υπέγραψε την παραγγελία κατασκευής με το τουρκικό ναυπηγείο Uzmar. Η παράδοση προγραμματίζεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
«Οι εφαρμογές για τις λύσεις μπαταριών διευρύνονται συνεχώς και βλέπουμε ότι θα αποτελέσουν μια σημαντική επιλογή ενέργειας στη μετάβαση στη βιωσιμότητα», δήλωσε ο Kasper Nilaus, CEO της Svitzer. «Αυτό το ρυμουλκό με μπαταρία θα φέρει μια νέα δυναμική στις δραστηριότητές μας».
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του σκάφους
Το σκάφος θα τροφοδοτείται από ένα σύστημα μπαταριών ισχύος 6MW. Θα έχει μήκος 114,5 πόδια (34,9 μέτρα) και περίπου 806 τόνους. Θα έχει δυνατότητα πρόωσης 86 τόνων και θα χρησιμοποιεί δυνάμεις πηδαλίου και πέδησης συνοδείας ονομαστικής ισχύος 150 και 200 τόνων, αντίστοιχα, μετρούμενες στους 10 κόμβους. Το πλοίο θα μπορεί να επιτύχει ταχύτητες έως και 14 κόμβους.
Η Svitzer σημειώνει ότι το σουηδικό λιμάνι είναι ιδανικό για τη νέα αυτή λύση, καθώς πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις για την παροχή των απαραίτητων επιλογών φόρτισης από την ξηρά. Το Γκέτεμποργκ ήδη προμηθεύεται μεθανόλη.
Η Svitzer τονίζει ότι το πλοίο θα πραγματοποιεί έως και το ένα τέταρτο του συνόλου των εργασιών του στο Γκέτεμποργκ. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο συνδυασμός μπαταριών και κινητήρων μεθανόλης θα εξασφαλίσει τόσο ασφαλή όσο και αποτελεσματική λειτουργία.