Ο επικεφαλής της εταιρείας που διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων, το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης στη Γερμανία αλλά και 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα, πρόσθεσε ότι η νέα Κομισιόν θα πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα.
Τα συγκεκριμένα καύσιμα, που κατασκευάζονται από υλικά βιολογικής βάσης, όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι ή ροκανίδια ξύλου, θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα έως και 80% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα και θεωρούνται απαραίτητα ώστε να καταστούν πιο βιώσιμα τα καύσιμα στις αερομεταφορές.
«Δεν υπάρχουν αρκετά βιώσιμα καύσιμα για την κάλυψη των ποσοστώσεων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport, Στέφαν Σούλτε, σε εκδήλωση το βράδυ της Τρίτης. «Η παραγωγή δεν αυξάνεται αρκετά γρήγορα», είπε.
Η ΕΕ έχει υιοθετήσει κανόνες που απαιτούν τα αεροπλάνα που αναχωρούν από τα αεροδρόμια της ΕΕ να πετούν με προοδευτικά αυξανόμενες ποσότητες SAF. Η ποσόστωση θα αυξηθεί στο 70% μέχρι το 2050 και θα ξεκινήσει με το 2% του συνολικού καυσίμου το 2025, σε σύγκριση με μόλις 0,2% στην χρήση καυσίμων αεροσκαφών σε ολόκληρο τον κόσμο σήμερα.
Ένας από τους λόγους για την αργή απορρόφηση είναι η τιμή: τα SAF με βάση τα βιοκαύσιμα κοστίζουν από τρεις έως πέντε φορές περισσότερο από το παραδοσιακό καύσιμο αεριωθουμένων. Οι παραγωγοί SAF έχουν παραπονεθεί ότι δεν υπάρχει βεβαιότητα όσον αφορά την ποσότητα καυσίμου που θα παράγουν και ότι πιθανόν να έρθουν αντιμέτωποι με προβλήματα υπερπροσφοράς τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, ο επικεφαλής του ομίλου βιομηχανίας αεροπορικών εταιρειών IATA Willie Walsh έχει δηλώσει ότι υπάρχει επαρκής ζήτηση.