Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκαν κατά 5,8% τον Απρίλιο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όπως έδειξαν τα στοιχεία της βιομηχανίας την Παρασκευή, καθώς ένας άγριος πόλεμος τιμών και κινήτρων απέτυχε να κλονίσει την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών

σχετικά με τις δαπάνες για μεγάλα αντικείμενα κατά τη διάρκεια μιας ασταθούς οικονομικής ανάκαμψης.

Ενώ το μερίδιο των πωλήσεων οχημάτων νέας ενέργειας ανέβηκε σε νέο υψηλό επίπεδο, ανοίγοντας το δρόμο για τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο να επιταχύνει τον πράσινο στόχο της, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να είναι πολύ πιο αργές από εκείνες των plug-in υβριδικών (PHEV).

Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων ανήλθαν σε 1,55 εκατομμύρια μονάδες τον Απρίλιο, μειωμένες κατά 9,6% σε σχέση με τον Μάρτιο, ανέφερε η Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA). Οι πωλήσεις αυτοκινήτων είχαν αυξηθεί κατά 5,7% τον Μάρτιο σε ετήσια βάση και είχαν σημειώσει άλμα 53% σε μηνιαία βάση.

Τα NEV αντιπροσώπευαν το 43,5% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, ένα υψηλό ρεκόρ για ολόκληρο τον μήνα, αφού έφτασαν σε ορόσημο πάνω από το μισό το πρώτο εξάμηνο του Απριλίου. Η Κίνα έχει θέσει ως στόχο το 45% έως το 2027.

Οι πωλήσεις EV επιταχύνθηκαν στο 12,1% τον Απρίλιο από 10,5% τον Μάρτιο, ενώ οι πωλήσεις PHEV σημείωσαν άλμα 64,2% έναντι αύξησης 75,4% τον Μάρτιο.οι πωλήσεις EV είχαν συρρικνωθεί κατά 6,3% από τον Μάρτιο, ενώ οι πωλήσεις PHEV μειώθηκαν κατά 4,7%.

Η κατηγορία PHEV, η οποία αναπτύσσεται ταχύτερα από το 2022, οδηγεί την επιτυχία του εγχώριου γίγαντα BYD, αποτελώντας το 57% των πωλήσεων αυτοκινήτων της εταιρείας τον Απρίλιο.

Το μερίδιο της Κίνας στην παγκόσμια αγορά PHEV αυξήθηκε σε σχεδόν 70% κατά το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου.

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν πρωτοπορήσει στις υβριδικές τεχνολογίες έμειναν πίσω, καταλαμβάνοντας μόλις το 1,9% της παγκόσμιας αγοράς PHEV το πρώτο τρίμηνο.

Οι μέτριες πωλήσεις EV έναντι των αυξανόμενων στοιχημάτων για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον υπογραμμίζουν την επιβράδυνση της ζήτησης στην Κίνα παρά τον παρατεταμένο πόλεμο τιμών που έχει προσελκύσει περισσότερες από 40 μάρκες.

Για να προσελκύσει τους επιφυλακτικούς καταναλωτές, η Κίνα έχει ανακοινώσει επιδοτήσεις έως και 10.000 γιουάν (1.380 δολάρια) το καθένα για την ανταλλαγή αυτοκινήτων και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και της BYD, έχουν αρχίσει να προσφέρουν τα μοντέλα με τις καλύτερες πωλήσεις χωρίς προκαταβολή.

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας, μια σημαντική πηγή κέρδους εν μέσω σκληρότερου ανταγωνισμού, σημείωσαν άλμα 38% σε νέο μηνιαίο ρεκόρ 417.000 τον Απρίλιο, ελαφρώς βραδύτερο από τον ρυθμό του Μαρτίου (39%).