Η φινλανδική εταιρεία ro/pax Viking Line άρχισε να προσφέρει στους επιβάτες της, ήδη από πέρυσι, μετακινήσεις με καύσιμο bio-LNG στα ταξίδια της και οι δυνατότητες χρήσης αυτού του βιώσιμου καυσίμου αυξάνονται συνεχώς, όπως ανέφερε η εταιρεία την περασμένη εβδομάδα.

"Βεβαιωθήκαμε ότι το Viking Glory, το οποίο ολοκληρώθηκε το 2021, αλλά και το Viking Grace, το οποίο ολοκληρώθηκε πολύ νωρίτερα, το 2013, κατασκευάστηκαν με την τεχνολογική ετοιμότητα να χρησιμοποιούν βιοαέριο και συνθετικά καύσιμα που παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας", δήλωσε ο υπεύθυνος βιωσιμότητας της Viking Line, Dani Lindberg. "Υπάρχει πλέον αρκετό βιοαέριο που παράγεται στην αγορά, ώστε να μπορούμε να αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε αυτό το καύσιμο μαζί με το υγροποιημένο φυσικό αέριο για αυτά τα δύο κλιματικά έξυπνα πλοία".

Στο πλαίσιο του προγράμματος τιμολόγησης χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Viking, οι επιβάτες στο δρομολόγιο Turku έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν βιοκαύσιμο για να καλύψουν το ταξίδι τους. Αυτό προσθέτει μια διαχειρίσιμη χρέωση έως 5 ευρώ επιπλέον του ναύλου, ο οποίος κυμαίνεται μεταξύ 45-55 ευρώ. Η τιμή βασίζεται στην τυπική χρήση καυσίμων ανά επιβάτη και μειώνει αποτελεσματικά το αποτύπωμα άνθρακα του επιβάτη έως και 90%. Τα δύο επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία πραγματοποιούν δύο δρομολόγια κάθε μέρα στην ίδια διαδρομή και το ταξίδι διαρκεί οκτώ έως 12 ώρες ανάλογα με το πλοίο.

Πέρυσι, ο Λίντμπεργκ δήλωσε ότι η τοπική προμήθεια βιολογικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ήταν περιορισμένη, περιορίζοντας την ποσότητα στην οποία η Viking θα μπορούσε να έχει πρόσβαση. Σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT)- με τις κατάλληλες πολιτικές, 98 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) βιομεθανίου θα μπορούσαν να παραχθούν στην Ευρώπη μέχρι το 2050, σύμφωνα με μια μελέτη που υποστηρίζεται από τη βιομηχανία για το Gas for Climate. Αυτό θα ήταν αρκετό για να αντικαταστήσει περίπου το 30 τοις εκατό της σημερινής ευρωπαϊκής ζήτησης για αέριο από αγωγούς.

Η Viking χρησιμοποιεί επίσης ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε όλα τα λιμάνια όπου χρησιμοποιεί ενέργεια ξηράς, γεγονός που μειώνει τις ετήσιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της εταιρείας κατά περίπου 780 τόνους. Πέρυσι πούλησε επίσης το μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό σε εκπομπές πλοίο της, το M/S Rosella.

Για δεύτερη φορά, η Viking Line ανακηρύχθηκε πέρυσι ως η πιο βιώσιμη εταιρεία στις θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ Φινλανδίας και Σουηδίας, βάσει έρευνας επιβατών.