Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι ναυτιλιακές εταιρείες παραγγέλνουν αριθμό ρεκόρ πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων για να υποστηρίξουν την έκρηξη των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως έδειξαν τα στοιχεία, θέτοντας την Κίνα σε πορεία να συγκεντρώσει τον τέταρτο μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο μέχρι το 2028, όπως αναφέρει το Reuters.

Η Κίνα διαθέτει επί του παρόντος τον όγδοο μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο με 33 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, έδειξαν τα στοιχεία της ναυτιλιακής εταιρείας συμβούλων Veson Nautical. Η Ιαπωνία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο με 283 πλοία, ακολουθούμενη από τη Νορβηγία με 102, τη Νότια Κορέα με 72 και τη Νήσο Μαν με 61.

Αλλά οι κινεζικές εταιρείες έχουν 47 πλοία σε παραγγελία, αντιπροσωπεύοντας το ένα τέταρτο όλων των παραγγελιών παγκοσμίως. Στους αγοραστές περιλαμβάνονται η SAIC Motor, η Chery Automobile και ο γίγαντας EV BYD, καθώς και ναυλωτές όπως η COSCO και η China Merchants για λογαριασμό κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

"Μετά την παράδοση αυτής της αρμάδας στην Κίνα, ο στόλος των ελεγχόμενων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών θα εκτοξευθεί από το τρέχον 2,4% στο 8,7%", δήλωσε ο αναλυτής της Veson Andrea de Luca. "Αναμένουμε να δούμε νέες εμπορικές διαδρομές που θα δημιουργηθούν σχεδόν αποκλειστικά για τους κινεζικούς OEM (κατασκευαστές αυτοκινήτων)".

Το άλμα στις παραγγελίες ωφέλησε κυρίως τα κινεζικά ναυπηγεία, τα οποία έλαβαν το 82% των παραγγελιών σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Με τον ανταγωνισμό που συμπιέζει τις τιμές, τους συνειδητοποιημένους ως προς το κόστος καταναλωτές και την υποτονική οικονομία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αυξήσει την επέκτασή τους σε αγορές όπου τα οχήματά τους έχουν υψηλότερες τιμές από ό,τι στην πατρίδα τους. Πέρυσι, η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων.

Μόνο η BYD εξήγαγε πάνω από 240.000 αυτοκίνητα το 2023, περίπου το 8% των παγκόσμιων πωλήσεών της, και σχεδιάζει να εξάγει φέτος έως και 400.000 οχήματα.

Επίσης η Tesla και η Volkswagen, έχουν επίσης επεκτείνει την παραγωγή στην Κίνα για εξαγωγές, ώστε να επωφεληθούν από την οικονομικά αποδοτική αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας.

Το αυξανόμενο κόστος ναυτιλίας και η υποστήριξη της κυβέρνησης έχουν πείσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αγοράζουν οι ίδιες πλοία. Μέχρι το τέλος του 2023, η ημερήσια τιμή για τη ναύλωση ενός μεταφορέα 6.500 οχημάτων έφτασε τα 115.000 δολάρια, περισσότερο από επτά φορές τον μέσο όρο του 2019, έδειξαν στοιχεία από τη ναυτιλιακή εταιρεία συμβούλων Clarkson.