Προσφυγή της Κίνας Κατά των ΗΠΑ στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου για Διακρίσεις στις Επιδοτήσεις στα Ηλεκτρικά Οχήματα

Προσφυγή της Κίνας Κατά των ΗΠΑ στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου για Διακρίσεις στις Επιδοτήσεις στα Ηλεκτρικά Οχήματα
energia.gr
Τρι, 26 Μαρτίου 2024 - 14:31

Kαταγγελία κατά των ΗΠΑ υπέβαλε η Κίνα στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ - WTO) σήμερα, Τρίτη, επικαλούμενη προδιαγραφές εισάγουν διακρίσεις στις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Υπενθυμίζεται ότι από φέτος, οι αγοραστές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ δεν δικαιούνται εκπτώσεις φόρου, οι οποίες κυμαίνονται από 3.750 έως 7.500 δολ., εάν τα κρίσιμα ορυκτά ή άλλα εξαρτήματα μπαταριών προέρχονται από κινεζικές, ρωσικές, βορειοκορεατικές ή ιρανικές εταιρείες

Οι συγκεκριμένες επιδοτήσεις περιλαμβάνονται στη νομοθεσία των ΗΠΑ για την κλιματική αλλαγή και συγκεκριμένα τον Νόμο για την Μείωση του Πληθωρισμού (IRA), που πέρασε ο Αμερικανός Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν το 2022.

Το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου ανέφερε σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο ότι οι ΗΠΑ διαμόρφωσαν πολιτικές επιδοτήσεων που εισάγουν διακρίσεις για νέα ενεργειακά οχήματα στο όνομα της ανταπόκρισης στην κλιματική αλλαγή. Ανέφερε ότι η κίνηση των ΗΠΑ εξαιρεί τα κινεζικά προϊόντα, στρεβλώνει τον θεμιτό ανταγωνισμό και διαταράσσει την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού για νέα ενεργειακά οχήματα.


Ας σημειωθεί ότι οι χώρες-μέλη του ΠΟΕ, που εδρεύει στη Γενεύη, μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες σχετικά με τις εμπορικές πρακτικές άλλων μελών και να αναζητήσουν αποκατάσταση μέσω μιας διαδικασίας επίλυσης διαφορών.

Ως γνωστόν, η Κίνα είναι ο κυρίαρχος παίκτης στις μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα και διαθέτει μια ταχέως αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως καθώς εξελίσσεται παγκοσμίως. Η δύναμή της βρίσκεται στα ηλεκτρικά οχήματα και οι εταιρείες της έχουν καταλάβει την ηγετική θέση στην τεχνολογία μπαταριών.

 

Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Ένωση, ανησυχώντας για την πιθανή απειλή για την αυτοκινητοβιομηχανία της, έχει ξεκινήσει τη δική της έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα από πέρυσι.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες των ΗΠΑ, που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, μόνο 13 από τα περισσότερα από 50 ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στις ΗΠΑ ήταν επιλέξιμα για εκπτώσεις φόρου, από περίπου 20 μοντέλα το 2023. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να προμηθευτούν εξαρτήματα που θα μπορούσαν να καταστήσουν τα μοντέλα τους επιλέξιμα για τις πιστώσεις που προβλέπει ο IRA.