Η γαλλική Renault βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με πιθανούς εταίρους για την εξαγωγή και ανακύκλωση λιθίου και άλλων μετάλλων από χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε στέλεχος της εταιρείας, καθώς επιδιώκει να επαναχρησιμοποιήσει περισσότερες από τις στρατηγικές πρώτες ύλες, σύμφωνα με το Reuters. Ενώ η ανακύκλωση εξαρτημάτων αυτοκινήτων γίνεται όλο και πιο 

συνηθισμένη, η Renault στοχεύει να γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που θα ανακυκλώνει και μπαταρίες σε βιομηχανική κλίμακα.

"Στην Ευρώπη, επί του παρόντος... δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να ισχυριστεί ότι ανακυκλώνει τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες συστηματικά και αποκλειστικά για την αναπαραγωγή νικελίου, κοβαλτίου και λιθίου για την κατασκευή νέων μπαταριών", δήλωσε ο Jean-Philippe Bahuaud, διευθύνων σύμβουλος της "The Future Is Neutral" (TFIN), της περιβαλλοντικής μονάδας της Renault.

Οι συζητήσεις με εξειδικευμένες εταιρείες που μπορούν να συνεργαστούν για την ανακύκλωση βρίσκονται σε "προχωρημένο" στάδιο, δήλωσε σε συνέντευξή του ενόψει του συνεδρίου ChangeNOW στο Παρίσι αυτή την εβδομάδα.

Τα περισσότερα από τα μέταλλα που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξορύσσονται και επεξεργάζονται εκτός Ευρώπης και υπάρχουν αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με τη μεγάλη εξάρτηση της περιοχής από την Κίνα για τα υλικά αυτά.

Υπάρχει επίσης σημαντική εξοικονόμηση κόστους από την ανάκτηση των μετάλλων, τα οποία αντιπροσωπεύουν έως και το 70% του κόστους μιας μπαταρίας. Οι μπαταρίες, με τη σειρά τους, αντιπροσωπεύουν έως και το 40% του κόστους του οχήματος.

Η μεταλλευτική εταιρεία Eramet σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει μια εγκατάσταση ανακύκλωσης μπαταριών με την εταιρεία αποβλήτων Suez στο λιμάνι της Δουνκέρκης στη βόρεια Γαλλία, η οποία θα ξεκινήσει τη λειτουργία της το επόμενο έτος. Η τελική επενδυτική απόφαση εκκρεμεί ακόμη.

Πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά οχήματα την περασμένη δεκαετία με τον εταίρο της, την ιαπωνική Nissan, η Renault έχει πλέον ξεπεραστεί από την Tesla και αρκετές κινεζικές μάρκες.

Ωστόσο, Renault και Dacia (η θυγατρική της στη Ρουμανία) εξακολουθούν να είναι μεταξύ των κορυφαίων εμπορικών σημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Τον Απρίλιο θα σταματήσει την παραγωγή νέων οχημάτων στο εργοστάσιό της στο Flins, δυτικά του Παρισιού, και θα στραφεί πλήρως στην παραγωγή μερικώς ανακυκλωμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων και ανακατασκευασμένων οχημάτων.