Οι υπάλληλοι της Stellantis, μητρικής εταιρείας της Chrysler, έχουν λόγους να είναι νευρικοί αν λάβουν ποτέ μια ειδοποίηση της εταιρείας που τους λέει ότι είναι υποχρεωτικό να εργάζονται εξ αποστάσεως μια συγκεκριμένη ημέρα. Οπως αναφέρει το Fortune, αυτό συνέβη σε 400 περίπου συναδέλφους τους την Πέμπτη, οι οποίοι ενημερώθηκαν μέσω ειδοποίησης

ότι την επόμενη ημέρα η αυτοκινητοβιομηχανία θα "πραγματοποιούσε σημαντικές επιχειρησιακές συναντήσεις που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και συμμετοχή".

"Για να διασφαλίσουμε ότι όλοι μπορούν να συμμετάσχουν αποτελεσματικά", συνέχισε η ανακοίνωση, "αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε μια υποχρεωτική ημέρα εξ αποστάσεως εργασίας". Οι εργαζόμενοι, αναφερόταν, "αναμένεται να εργάζονται από το σπίτι τους, εκτός αν ο προϊστάμενός σας δώσει διαφορετικές οδηγίες". Ο λογαριασμός Car Dealership Guy X κοινοποίησε την ανακοίνωση την Πέμπτη.

Οι εν λόγω εργαζόμενοι ήταν μισθωτοί, μη συνδικαλισμένοι υπάλληλοι σε τομείς τεχνολογίας και μηχανικής στις ΗΠΑ.

Κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως συνάντησης την Παρασκευή, ενημερώθηκαν ότι απολύονται.

Η αυτοκινητοβιομηχανία -η οποία μετρά τις μάρκες Jeep, Ram, Chrysler και Dodge μεταξύ των εμπορικών της σημάτων- ανέφερε σε ανακοίνωσή της: "Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρωτοφανείς αβεβαιότητες και αυξημένες ανταγωνιστικές πιέσεις σε όλο τον κόσμο, η Stellantis συνεχίζει να λαμβάνει τις κατάλληλες διαρθρωτικές αποφάσεις σε ολόκληρη την επιχείρηση για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τη βελτιστοποίηση της δομής του κόστους μας".

Ένας μηχανολόγος μηχανικός που απολύθηκε την Παρασκευή μίλησε για τη διαδικασία ανώνυμα στο WJBK Fox, έναν τηλεοπτικό σταθμό στο Ντιτρόιτ, λέγοντας: "Ήταν μια μαζική απόλυση όλων όσων ήταν στην κλήση". Ο ίδιος υποψιάστηκε ότι ο πραγματικός λόγος πίσω από τις απολύσεις αφορούσε την προσπάθεια μεταφοράς θέσεων εργασίας σε "χώρες χαμηλού κόστους", σημειώνοντας ότι η Stellantis αναθέτει πολλές θέσεις εργασίας σε εξωτερικούς συνεργάτες στην Ινδία, το Μεξικό και τη Βραζιλία.

Το Fortune επικοινώνησε με την εταιρεία κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αλλά δεν έλαβε άμεση απάντηση εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας.

Αλλά μιλώντας την Πέμπτη στη Wall Street Journal, η οποία αναφέρθηκε πρώτη στις απολύσεις, η εταιρεία δήλωσε ότι θα προσφέρει στους απολυμένους ένα ολοκληρωμένο πακέτο αποχώρησης και βοήθεια για τη μετάβαση. Πρόσθεσε ότι οι μειώσεις θα τη βοηθήσουν να διατηρήσει κρίσιμες δεξιότητες που απαιτούνται για την υλοποίηση των σχεδίων παραγωγής της για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η εταιρεία σκοπεύει να δαπανήσει πάνω από 50 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας για την ηλεκτροκίνηση της γκάμας της, παρά την πρόσφατη επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων EV και την αυξανόμενη ζήτηση για υβριδικά οχήματα. Σχεδιάζει να προσφέρει οκτώ νέα μοντέλα EV στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος του έτους και περισσότερα από δύο δωδεκάδες μέχρι το 2030.