Η κινεζική BYD θα προκαλέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη με σχέδια να τριπλασιάσει το μερίδιό της στην αγορά EV μέχρι το 2025. Αφού κυριάρχησε στην εγχώρια αγορά της, η BYD επεκτείνει τη μάρκα της στο εξωτερικό. Η BYD άρχισε να πωλεί οχήματα στην Ευρώπη το 2021, ξεκινώντας από τη Νορβηγία. Πέρυσι, η εταιρεία πούλησε 15.644 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην περιοχή.

Σύμφωνα με την παγκόσμια εταιρεία συλλογής δεδομένων DataForce, αυτό θα της έδινε μερίδιο 1,1% της ευρωπαϊκής αγοράς EV.

Ωστόσο, η εταιρεία "μόλις ξεκίνησε" στην περιοχή, λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος Ευρώπης Michael Shu, και αναμένει να αυξήσει τις πωλήσεις γρήγορα.

Σε μια νέα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο Shu δήλωσε ότι η BYD ανακαλύπτει "πώς οι Ευρωπαίοι ανταποκρίνονται" στην τεχνολογία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της μάρκας. Η Ευρώπη είναι πολύ διαφορετική από άλλες βασικές αγορές αυτοκινήτων όπως η Κίνα ή οι ΗΠΑ, με διάφορες νομοθεσίες και γλώσσες.

Αν και ο Shu δήλωσε ότι η αύξηση των πωλήσεων θα πάρει χρόνο, αναμένει να κερδίσει μερίδιο αγοράς EV στην Ευρώπη φέτος.

Η BYD στοχεύει σε μερίδιο 5% των πωλήσεων EV στην Ευρώπη, ακόμη και πριν ξεκινήσει η παραγωγή στην Ουγγαρία. Ο Shu επιβεβαίωσε ότι το εργοστάσιο θα αρχίσει να παράγει οχήματα πριν από το 2026. Η εγκατάσταση θα κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες που θα κατασκευάζονται στην Ουγγαρία.

EVs κατασκευασμένα στην Ευρώπη για την Ευρώπη
Ο επικεφαλής της BYD στην Ευρώπη δήλωσε ότι μόλις ξεκινήσει η παραγωγή στην Ευρώπη, "θα είμαστε πιο κοντά στους πελάτες, προσφέροντας ταχύτερες παραδόσεις και οι άνθρωποι θα μας εμπιστεύονται περισσότερο". Ο Shu εξήγησε: "Θα είναι η Ευρώπη για την Ευρώπη".

Το εργοστάσιο στην Ουγγαρία θα μπορεί να κατασκευάζει 150.000 οχήματα ετησίως με δυνατότητα διπλασιασμού της παραγωγής σε 300.000 οχήματα τελικά.

Ο Shu δήλωσε ότι το "προϊόν της BYD είναι premium, η τιμή μας είναι mainstream, οπότε το ονομάζουμε προσιτό premium". Η BYD παρουσίασε πολυτελή μοντέλα όπως το off-roader Yangwang U8 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, για το οποίο ο Shu δήλωσε ότι η εταιρεία "δοκιμάζει την αντίδραση της αγοράς".

Τα επόμενης γενιάς EVs και PHEVs της BYD πρόκειται να φτάσουν στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας με το Seal U φέτος.

Το BYD Seal U θα ανταγωνίζεται το ID.4 της Volkswagen με εμβέλεια WLTP έως και 500 χιλιόμετρα και γρήγορη φόρτιση (30% έως 80%) σε 26 λεπτά. Παρά την απλή προσθήκη ενός "U" στο όνομα, το ηλεκτρικό SUV έχει ελάχιστα κοινά με το σημερινό Seal EV sedan, καθώς έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Ευρώπη σε μια νέα πλατφόρμα.

Το Atto 3 της BYD ήταν μακράν το best-seller της στην Ευρώπη πέρυσι, με 12.363 μοντέλα να πωλούνται. Το BYD Dolphin ήταν δεύτερο με 1.079, ακολουθούμενο από τα Tang (1.055), Han (849), Seal (284) και Seal U (11).