Το Θρυλικό Renault 5 Επιστρέφει ως E-Tech και Έχει ...Ρεύμα

Το Θρυλικό Renault 5 Επιστρέφει ως E-Tech και Έχει ...Ρεύμα
energia.gr
Τρι, 27 Φεβρουαρίου 2024 - 15:59

Στη Διεθνή Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, έκαναν ντεμπούτο αρκετά EV, συμπεριλαμβανομένου ενός αμιγώς ηλεκτρικού supermini από τη Renault με την ονομασία 5 E-Tech. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία αναβίωσε το εμβληματικό σούπερ μίνι της για την αμιγώς ηλεκτρική εποχή, με την ελπίδα ότι σύντομα θα κυριαρχήσει στην κατηγορία του. 

Πίσω στο χρόνο, πολύ πριν από το σημερινό ντεμπούτο μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης, το αρχικό Renault 5 παρήχθη από το 1972 έως το 1994, ξεπερνώντας τα 5,5 εκατομμύρια οχήματα συνολικά. Το σούπερ μίνι ήταν εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα του (το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γαλλία από το 1972 έως το 1986), αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. 

Μετά από δύο γενιές σχεδίων που περιλάμβαναν διάφορες παραλλαγές, συμπεριλαμβανομένης μιας γρήγορης έκδοσης του Renault 5 Alpine, το τελευταίο 5 έφυγε από τις γραμμές συναρμολόγησης της Renault πριν από 30 χρόνια. Η Renault διακήρυξε ότι η αρχική έκδοση του 5 της δεκαετίας του 1970 τράβηξε τα βλέμματα με την πρωτότυπη, μοντέρνα σχεδίασή της ως ένα από τα πρώτα σουπερμίνι, προσφέροντας στους καταναλωτές μια συμπαγή, φιλική προς το κόστος επιλογή.

Για να ανακτήσει αυτά τα συναισθήματα για το αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον, η Renault προϊδέασε το κοινό με ένα αυτοκίνητο επίδειξης του 5 τον Ιανουάριο του 2021, πριν από μια τελική σχεδίαση έτοιμη για παραγωγή που θα ερχόταν αργότερα. Σήμερα, η Renault παρουσίασε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό supermini, το 5 E-Tech.

Το Renault Group και η Ampere συνεργάστηκαν για να επανασχεδιάσουν το 5, όχι ως ένα vintage ή νοσταλγικό νεύμα στα πρωτότυπα, αλλά ως ένα σύγχρονο ηλεκτρικό όχημα που προσφέρει το δικό του μοναδικό "ρετροφουτουριστικό σχεδιασμό" που προκαλεί συγκίνηση και κεντρίζει το ενδιαφέρον - όπως έκανε και το πρωτότυπο πριν από 50 χρόνια.

Το Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε πάνω στη νέα πλατφόρμα EV της Ampere για το τμήμα B, που ονομάζεται AmpR Small. Η ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα επιτρέπει επίπεδο δάπεδο, μεταξόνιο 2,54 μέτρων και χωρητικότητα φορτίου 326 λίτρων. Όλα αυτά διατηρώντας χαμηλότερο κέντρο βάρους και περιορισμένο βάρος (1.500 κιλά/3.300 λίβρες).

Η AmpR Small βοήθησε τη Renault να μειώσει την ανάπτυξη του νέου 5 E-Tech σε τρία χρόνια και επέτρεψε νέες τεχνολογίες, όπως η αμφίδρομη φόρτιση, η σύνδεση οχήματος με το δίκτυο (V2G) και οι δυνατότητες Plug & Charge.