Συγκεκριμένα το Global Crest, ένα δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου 12.900 dwt νηολογημένο στον Παναμά βρισκόταν στο αγκυροβόλιο της Σρι Λάνκα στις 3 Φεβρουαρίου. Το σκάφος επανατοποθετήθηκε στο αγκυροβόλιο κοντά στο Κολόμπο, όταν στις 4 Φεβρουαρίου η πρωτοβουλία που χρηματοδοτήθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση εντόπισε μεγάλη πετρελαιοκηλίδα. Το MEPA αναφέρει ότι η διαρροή επιβεβαιώθηκε σε δορυφορικές εικόνες που έδειχαν πετρελαιοκήλιδα μήκους σχεδόν επτά μιλίων που απλώθηκε σε ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο (0,3 τετραγωνικά μίλια).
Μια ανάλυση των εικόνων έδειξε γρήγορα ότι η πετρελαιοκηλίδα φαινόταν να προέρχεται από το Global Crest, η οποία είναι καταχωρημένο ως μέρος του στόλου των Global Tankers της Ινδίας και το διαχειρίζεται μια εταιρεία στα ΗΑΕ. Το σκάφος αγκυροβόλησε περίπου 11 μίλια από το Κολόμπο αργά στις 5 Φεβρουαρίου και την επόμενη μέρα το MEPA έλαβε εντολή να επιθεωρήσει το σκάφος.
«Διεξήχθη επιθεώρηση επί του σκάφους που αποκάλυψε ξεκάθαρα στοιχεία της παράνομης απόρριψης», αναφέρει το MEPA. Οι Αρχές κινήθηκαν για να κρατήσουν το πλοίο και επέβαλαν πρόστιμο σχεδόν 50.000 $ στο πλοίο. Στις 9 Φεβρουαρίου ο ιδιοκτήτης του σκάφους αποφάσισε να πληρώσει το πρόστιμο και η MEPA στη συνέχεια κινήθηκε για να απελευθερώσει το πλοίο που αναχώρησε για τα ΗΑΕ την επόμενη μέρα.
Η Σρι Λάνκα αναφέρει ότι ξεκίνησε τις δοκιμές του συστήματος τον Σεπτέμβριο του 2023, επικαλούμενη την επιτυχημένη ανάπτυξη παρόμοιας τεχνολογίας σε άλλα μέρη του κόσμου. Χρησιμοποιούν ως παράδειγμα την υπηρεσία ClearSeaNet που λειτουργεί από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια στη Θάλασσα λέγοντας ότι η τεχνολογία έχει σαφώς αποτρεπτικό αποτέλεσμα. Λένε ότι έχει μειώσει στο μισό τον αριθμό των περιστατικών ρύπανσης στα ευρωπαϊκά ύδατα σε 10 χρόνια.
Από τον Σεπτέμβριο του 2023, το MEPA αναφέρει ότι έχει λάβει περισσότερες από 100 αναφορές ανίχνευσης για διερεύνηση. Η επιτυχία της δοκιμής, όπως είπαν, θα ανοίξει το δρόμο προς την ανάπτυξη μιας κυρίαρχης, πλήρως επιχειρησιακής τοπικής ικανότητας. Αναφέρουν τη στρατηγική θέση της Σρι Λάνκα στη διεθνή ναυτιλιακή οδό που διασχίζει τον Ινδικό Ωκεανό, η οποία, όπως λένε, εκθέτει επίσης τη χώρα στον κίνδυνο ρύπανσης τόσο από τυχαίες διαρροές όσο και από παράνομες απορρίψεις.