Elon Musk σημείωσε ότι το μέταλλο έχει φτάσει σε "τρελά επίπεδα"! Το κρίσιμο αργυρόλευκο μαλακό μέταλλο αγοράζεται μέσω συμβολαίων μεταξύ αγοραστών και πωλητών, τα οποία συνήθως διατηρούνται ιδιωτικά. Ωστόσο, οι τιμές στην Κίνα, τον μεγαλύτερο διυλιστή και καταναλωτή λιθίου, είναι δημόσιες, όπως αναφέρει το Yahoo finance. Αυτές λοιπόν έπεσαν κατακόρυφα από ένα ιστορικό υψηλό που ξεπέρασε τα 80.000 δολάρια ανά μετρικό τόνο το 2022 σε κάτω από 14.000 δολάρια αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fastmarkets.
"Βρισκόμαστε σε άλλη μια bear market", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Piedmont Lithium Keith Phillips στο Yahoo Finance. "Πραγματικά πιστεύω ότι από την ευφορία πριν από δύο χρόνια περάσαμε στην απόγνωση σήμερα. Κάποιος το περιέγραψε... ως κορύφωση της απαισιοδοξίας".
Στόχος της αμερικανικής κυβέρνησης είναι το 50% των πωλήσεων νέων οχημάτων να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030. Μαζί με τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την εγχώρια παραγωγή κρίσιμων μετάλλων, αυτό προκάλεσε μια εισροή επενδύσεων σε ολόκληρο τον κλάδο.
Πέρυσι, ο ενεργειακός γίγαντας ExxonMobil (XOM) ανακοίνωσε τα σχέδιά του να γίνει σημαντικός προμηθευτής λιθίου για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο την παραγωγή το 2027.
Η εταιρεία στοχεύει να παράγει αρκετό λίθιο για να καλύψει τις κατασκευαστικές ανάγκες των αυτοκινητοβιομηχανιών για περισσότερα από 1 εκατομμύριο EVs ετησίως έως το 2030.
"Πολλές προμήθειες που θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία φθηνά τέθηκαν σε λειτουργία και προσέθεσαν πολλά προϊόντα στην αγορά σε σημείο που η αγορά φέτος να μετατοπίζεται σε πλεόνασμα για τα επόμενα τρία έως τέσσερα χρόνια πριν η ζήτηση καλύψει τελικά την ανταπόκριση της προσφοράς", δήλωσε στο Yahoo Finance ο Frank Nikolic, αναλυτής της CRU Group.

Ως απάντηση στην υπερπροσφορά, οι παραγωγοί μείωσαν τον αριθμό των εργαζομένων αλλά και τα έργα. Η Piedmont Lithium ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα μειώσει το 27% του εργατικού δυναμικού της.
Η παραγωγός Albemarle (ALB) δήλωσε επίσης ότι θα περικόψει θέσεις εργασίας και θα μειώσει τις δαπάνες για ένα μεγάλο έργο, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής για τη μείωση του κόστους.
"Με τις σημερινές τιμές, τα οικονομικά στοιχεία για νέα έργα πράσινου πεδίου, ιδίως στα δυτικά, δεν υποστηρίζονται", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Albemarle Ken Maters μετά τα τριμηνιαία αποτελέσματα της εταιρείας την περασμένη εβδομάδα.
Μακροπρόθεσμα, οι αναλυτές και οι συμμετέχοντες στον κλάδο αναμένουν ότι η ζήτηση EV θα ανακάμψει, ιδίως εάν η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ μειώσει τα επιτόκια αργότερα φέτος.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις EV μειώθηκαν κατά 26% από μήνα σε μήνα τον Ιανουάριο, αλλά αυξήθηκαν κατά 69% τον πρώτο μήνα του 2024 σε ετήσια βάση, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η εταιρεία συμβούλων Rho Motion.
Τα EV αναμένεται να αποτελούν περίπου το ήμισυ των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων παγκοσμίως έως το 2035, σύμφωνα με έρευνα της Goldman Sachs. Αυτό σημαίνει συνεχή ζήτηση για λίθιο.
"Ίσως το 2027, 2028, θα αρχίσουμε να μετατοπιζόμαστε ξανά σε ελλείμματα [προσφοράς]", πρόσθεσε ο Nikolic της CRU Group.