WSC: Οι Θαλάσσιοι Μεταφορείς Προτείνουν την Επιβολή Τέλους Άνθρακα με Ετήσιες Αυξήσεις

WSC: Οι Θαλάσσιοι Μεταφορείς Προτείνουν την Επιβολή Τέλους Άνθρακα με Ετήσιες Αυξήσεις
energia.gr
Παρ, 16 Φεβρουαρίου 2024 - 09:55

Το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Συμβούλιο, ο κλαδικός φορέας των ωκεανομεταφορέων, έχει προσχωρήσει στην έκκληση για ένα πρόγραμμα φορολογίας και επιδότησης των καυσίμων με "χρέωση" - αλλά με μια νέα τροπή. Η ιδέα του "feebate" είναι απλή: οι καταναλωτές ορυκτών καυσίμων πληρώνουν μια εισφορά και τα έσοδα χρησιμοποιούνται για την επιδότηση της τιμής των ακριβών πράσινων καυσίμων.

Αυτό καθιστά τα πράσινα καύσιμα πιο ανταγωνιστικά στην αγορά και ανοίγει το δρόμο για την ευρύτερη εμπορική υιοθέτηση.

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο έχει προτείνει την πιο γνωστή ίσως δομή τέλους. Η εισφορά του ICS θα ξεκινούσε από ένα αρχικό ποσό 20-40 δολαρίων και θα παρέμενε σε αυτό το επίπεδο έως ότου τα κράτη μέλη του ΙΜΟ ψηφίσουν για την αύξησή της, χωρίς αυτόματο μηχανισμό αύξησης των τελών με την πάροδο του χρόνου.

Η εισφορά της WCS για τα αποθέματα καυσίμων θα ξεκινούσε από ένα συγκρίσιμο επίπεδο, αλλά θα αυξανόταν αυτόματα ώστε να συμβαδίζει με την επέκταση του στόλου που χρησιμοποιεί πράσινα καύσιμα.

Για παράδειγμα, εάν η επιδότηση καταβαλλόταν σε σταθερό ποσό 267 δολαρίων για κάθε τόνο CO2 που εξοικονομείται και το 10% του στόλου λειτουργούσε με πράσινα καύσιμα, οι αγοραστές ορυκτών καυσίμων θα πλήρωναν εισφορά 34 δολαρίων ανά τόνο CO2 που εκπέμπεται για να καλύψουν το κόστος της επιδότησης παγκοσμίως.

Καθώς η πράσινη ναυτιλία αυξάνεται στο 20 τοις εκατό του στόλου, η εισφορά καυσίμων θα αυξηθεί στα 67 δολάρια. Αυτό θα κάλυπτε το επιπλέον κόστος της καταβολής της ίδιας επιδότησης σε περισσότερα πλοία. Η εισφορά θα αναπροσαρμόζεται με αυτόν τον τρόπο κάθε χρόνο, παρέχοντας "pay-go" χρηματοδότηση για το πρόγραμμα.

Βραχυπρόθεσμα, μια δομή επιβολής τελών θα βοηθούσε τις πρωτοβουλίες των πλοιοκτητών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για πράσινα καύσιμα, οι οποίοι πρωτοστάτησαν στην ανάπτυξη του πρώτου κύματος πλοίων που έχουν απαλλαγεί από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η πρόωση με εναλλακτικά καύσιμα είναι λιγότερο διαδεδομένη στους τομείς των χύδην φορτηγών πλοίων και των δεξαμενόπλοιων, και το βιβλίο παραγγελιών για αυτές τις κατηγορίες πλοίων παρουσιάζει μικρότερη δυναμική προς την κατεύθυνση των πιο πράσινων επιλογών.

"Η συλλογική δράση είναι ζωτικής σημασίας για τη ναυτιλιακή βιομηχανία τακτικών γραμμών στην προσπάθειά της προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές", δήλωσε ο K.H. Wu, διευθύνων σύμβουλος του ταϊβανέζικου μεταφορέα Evergreen, ο οποίος έχει παραγγείλει 24 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης. "Είναι απαραίτητο να υπάρξει μια νέα προσέγγιση στην τιμολόγηση των αερίων του θερμοκηπίου που θα οδηγήσει στη ζήτηση καθαρότερων καυσίμων από την αρχή της μετάβασης".

Ο ΙΜΟ θα συζητήσει μια σειρά από "οικονομικά μέτρα" για τον έλεγχο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην MEPC 81 τον Μάρτιο, συμπεριλαμβανομένων των προτάσεων ICS και WCS.