καθώς τα SUV ευθύνονται σε μεγάλο ποσοστό για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος με τους επικίνδυνους ρύπους που παράγονται από τους θερμικούς κινητήρες(βενζίνης, ντίζελ).
Η αύξηση των πωλήσεων των SUV έφθασε πέρυσι σε νέα υψηλά επίπεδα, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ήμισυ του συνόλου των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων, αναφέρει το Automotive News Europe.
Το SUV ήταν πέρυσι ο κυρίαρχος τύπος αμαξώματος σε όλη την Ευρώπη. Τα στοιχεία για το 2023 αποκαλύπτουν αντιπροσώπευαν για πρώτη φορά περισσότερες από τις μισές πωλήσεις στην Ευρώπη. Τα SUV πέρυσι σημείωσαν αύξηση 19% σε σχέση με το 2022, φθάνοντας τα 6,63 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Κατέλαβαν το πρωτοφανές υψηλό επίπεδο 51%, όταν η ευρωπαϊκή αγορά οχημάτων αυξήθηκε πέρυσι κατά 14%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.
Η αύξηση πωλήσεων συνέβαλε στην επίτευξη ενός ακόμη ρεκόρ: Η κατηγορία των premium μεσαίων SUV πέρασε για πρώτη φορά την κατηγορία των minicar.
Τα SUV έχουν επισκιάσει πλέον τα αυτοκίνητα χάτσμπακ, τα στέσιον βάγκον και τα σεντάν, στην Ευρώπη.
Η κατηγορία των μικρών SUV ήταν η μεγαλύτερη στην Ευρώπη πέρσι με σχεδόν 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις, ακολουθούμενη από τα συμπαγή SUV με περισσότερα από 1,9 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.
Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στη κατηγορία των SUV πέρσι προήλθε από τις premium κατηγορίες, αναφέρει το Automotive News Europe. Οι πωλήσεις των premium μεσαίων SUV αυξήθηκαν κατά 31% στις 843.939 μονάδες, γεγονός που έκανε αυτή την υποκατηγορία των SUV, την πέμπτη μεγαλύτερη της Ευρώπης.
Επίσης, ισχυρή ανάπτυξη σημείωσε και η κατηγορία των premium compact SUV, που πήρε την έκτη θέση. Αυξήθηκε κατά 27% στις 721.376 μονάδες.
Τόσο η μεσαία όσο και η συμπαγής κατηγορία των premium SUV ξεπέρασαν την κατηγορία αυτοκινήτων minicar, η οποία έπεσε στην έβδομη θέση από την πέμπτη που κατείχε το 2022. Πρόκειται για ένα στοιχείο που δείχνει πόσο έχει στραφεί η ευρωπαϊκή αγορά προς τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα. ΑΠΕ ΜΠΕ