Ο γίγαντας των δεξαμενόπλοιων Euronav έχει νέο CEO και οραματίζεται μια δραστική διόρθωση πορείας. Ο Alexander Saverys, μέλος της εφοπλιστικής οικογένειας πίσω από την Compagnie Maritime Belge (CMB), ανέλαβε τον έλεγχο της Euronav τον περασμένο μήνα μετά από μακρά μάχη με την Frontline του John Fredriksen

Την περασμένη Παρασκευή, ο Saverys αποκάλυψε σχέδια για διαφοροποίηση στα τμήματα ξηρού χύδην φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, με έμφαση στην πρόωση χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η νέα ναυπηγική στρατηγική θα προβλέπει ότι η Euronav θα αποκτήσει έως και 120 νέα πλοία, όλα "ανθεκτικά στο μέλλον" - είτε με μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είτε με τη δυνατότητα να λειτουργούν με πράσινα καύσιμα. Τα ναυπηγικά σχέδια επεκτείνονται στις υπάρχουσες παραγγελίες για το στόλο CMB.TECH, όπως τόνισαν τα στελέχη της Euronav στην παρουσίαση της Παρασκευής.


Ο Alexander Saverys


Μετά από μια μακρά μάχη με την Frontline για τον έλεγχο της Euronav, η CMB και η οικογένεια Saverys εξασφάλισαν πλειοψηφικό πακέτο μετοχών τον Οκτώβριο. Λίγο αργότερα, η Euronav συμφώνησε να εξαγοράσει τη θυγατρική CMB.TECH της Saverys έναντι 1,15 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά και 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε χρέος μετατροπής. Η μικρότερη εταιρεία διαθέτει στόλο 52 υπεράκτιων αιολικά πλοία, δύο bulkers, δύο δεξαμενόπλοια χημικών και ένα Boxship - και παραγγέλνει δεκάδες άλλα, όλα με τροφοδοσία ή έτοιμα για μετατροπή σε αμμωνία. Το σχέδιο επέκτασης του στόλου που κινείται με αμμωνία περιλαμβάνει 20 bulkers ultramax, 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγέθους 4.000-10.000 TEU, 10 δεξαμενόπλοια LR2 και 10 δεξαμενόπλοια χημικών.

Η εταιρεία επέλεξε την αμμωνία ως το μελλοντικό της καύσιμο, επειδή έχει ήδη αναπτύξει επιλογές πρόωσης με αμμωνία σε συνεργασία με την WinGD, μαζί με μια αλυσίδα εφοδιασμού με ανεφοδιασμό αμμωνίας. Σχεδιάζει να κατασκευάσει τη δική της μονάδα παραγωγής για 185.000 τόνους πράσινης αμμωνίας ετησίως από εργοστάσιο στη Ναμίμπια. Σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα, έχει συμφωνίες απορρόφησης εκατοντάδων χιλιάδων τόνων μπλε αμμωνίας από έργα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Υποθέτοντας ότι οι μέτοχοι εγκρίνουν την εξαγορά σε μια γενική συνέλευση στις 7 Φεβρουαρίου, η Euronav θα μετονομαστεί σε CMB.TECH και θα αποκτήσει ένα νέο σύμβολο μετοχών, το CMBT. Τα τάνκερ της εταιρείας θα συνεχίσουν να εμπορεύονται με το σήμα Euronav.

Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι να μετατραπεί η Euronav από ειδικός στα ''βρώμικα'' δεξαμενόπλοια σε "αναφορά στην πράσινη ναυτιλία" και "μια κορυφαία ανάπτυξη πράσινων ναυτιλιακών αποθεμάτων". Τα δεξαμενόπλοια θα συνεχίσουν να παίζουν ρόλο στη δημιουργία εσόδων, αλλά ένα αυξανόμενο μερίδιο της επιχείρησης θα αντικατοπτρίζει τους στόχους της CMB.TECH σε λύσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα.