Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ξαναρχίζουν τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αν και άλλες συνεχίζουν να αλλάζουν πορεία στα πλοία τους εν μέσω συνεχιζόμενων επιθέσεων από τους αντάρτες Χούτι της Υεμένης και των προσπαθειών των ΗΠΑ να εξασφαλίσουν ασφαλή διέλευση από τη στρατηγική πλωτή οδό, καθώς ο πόλεμος στη Γάζα συνεχίζεται. Ο ναυτιλιακός

 γίγαντας από τη Δανία, η Maersk και η γαλλική CMA CGM ανακοίνωσαν την επανέναρξη της δραστηριότητας μέσω της Διώρυγας του Σουέζ αυτήν την εβδομάδα, ενώ άλλοι, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής Hapag Lloyd, παραμένουν πιο διστακτικοί.

Αυτή η απόφαση ελήφθη μετά την αύξηση του κόστους αποστολής αγαθών μέσω διεθνών πλωτών οδών κατά 45% την εβδομάδα πριν από τις 22 Δεκεμβρίου, αφού τα πλοία αναζήτησαν εναλλακτικές διαδρομές, γεγονός που πρόσθεσε εβδομάδες στους χρόνους ταξιδιού.

Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ και εξακολουθούν να υπάρχουν φόβοι ότι η αλλαγή της διαδρομής από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ως απάντηση στις επιθέσεις των Χούτι θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος των καυσίμων και των αγαθών παγκοσμίως. Αυτό προστίθεται στον αυξημένο κίνδυνο για τις παγκόσμιες αγορές από μια περιφερειακή ανάφλεξη που προέρχεται από τον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς.

Να σημειωθεί ότι οι ροές πετρελαίου μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αντιπροσωπεύουν περίπου το 8% έως 10% του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, περί τα 10 εκατ. βαρ./ημέρα που προέρχεται κυρίως από τη Ρωσία προς την Ινδία και από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη, ενώ οι ροές LNG αντιπροσώπευαν περίπου το 8% του παγκόσμιου εμπορίου κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την US Information Administration.

Αμερικανοί αξιωματούχοι έχουν δηλώσει ότι πάνω από 100 drones και πύραυλοι έχουν εκτοξευθεί από τους αντάρτες Χούτι κατά εμπορικών πλοίων στην περιοχή.