Η Πολεμική στην Κατασκευή Νέων Αγωγών Φ. Αερίου στις ΗΠΑ Θέτει σε Κίνδυνο τις Βιομηχανίες

Η Πολεμική στην Κατασκευή Νέων Αγωγών Φ. Αερίου στις ΗΠΑ Θέτει σε Κίνδυνο τις Βιομηχανίες
energia.gr
Τρι, 7 Νοεμβρίου 2023 - 09:44

Αλλοι δεν έχουν φυσικό αέριο και τρέχουν να αποθηκεύσουν LNG σε αποθήκες για να βγάλουν τον χειμώνα και να τροφοδοτήσουν τις ενεργοβόρες βιομηχανίες τους και άλλοι που έχουν «θάλασσες αερίου» έχουν πέσει σε κλιματική υστερία και ...αυτομαστιγώνονται ακυρώνοντας κρίσιμα έργα για την ενεργειακή τους ασφάλεια. Προ ημερών, ο μεγαλύτερος παραγωγός φυσικού αερίου των ΗΠΑ καταδίκασε έναν «πόλεμο κατά των υποδομών» που κινδυνεύει να πυροδοτήσει μια ενεργειακή

κρίση τύπου Ευρώπης σε περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών, λίγες ημέρες μετά την τελευταία καθυστέρηση για έναν νέο αγωγό που τέθηκε γρήγορα για έγκριση από το Κογκρέσο. Ο διευθύνων σύμβουλος της EQT, Τόμπι Ράις, δήλωσε στους FΤ ότι οι ΗΠΑ έχουν «ωκεανούς φυσικού αερίου», αλλά εταιρείες σαν τη δική του στην παραγωγική περιοχή των σχιστόλιθων των Αππαλαχίων αγωνίζονται να προσθέσουν προμήθειες επειδή η χωρητικότητα του νέου αγωγού είχε μπλοκαριστεί.

«Ο βιομηχανικός κόσμος που απολαμβάνουμε τώρα είναι σοβαρά σε κίνδυνο λόγω των αγωγών, της απώθησης και του πράσινου κινήματος για την ακύρωση των ενεργειακών υποδομών και της σύγχρονης κοινωνίας. Έχουμε ξεμείνει από ευελιξία», είπε ο 41χρονος Ράις.

Τα σχόλιά του ακολούθησαν την ανακοίνωση τον περασμένο μήνα μιας άλλης καθυστέρησης στον αγωγό Mountain Valley, ένα έργο φυσικού αερίου μήκους 303 μιλίων που εκτείνεται μεταξύ Δυτικής Βιρτζίνια και Βιρτζίνια, το οποίο καθυστερεί από εμπόδια που βάζουν κλιματικές οργανώσεις και ορισμένοι ιδιοκτήτες γης.

Όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά ο MVP το 2014, αναμενόταν να ολοκληρωθεί μέχρι το 2018 και θα κόστιζε 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Τώρα προβλέπεται να κοστίσει 7,2 δισ. δολάρια και να ξεκινήσει τη λειτουργία του το επόμενο έτος.

"Η αύξηση του εργατικού δυναμικού των εργολάβων του MVP ήταν πιο αργή και πιο απαιτητική από ό,τι αναμενόταν, λόγω του ότι πολλά συνεργεία επέλεξαν να μην εργαστούν στο έργο με βάση την ιστορία των σταδίων κατασκευής που σχετίζονται με το δικαστήριο," ανέφερε η Equitrans Midstream, από τους ιδιοκτήτες του MVP.

Τον Ιούνιο, το Κογκρέσο ψήφισε νόμο ειδικά για την ταχεία κατασκευή του MVP μετά την παρέμβαση του Τζο Μάντσιν, ενός γερουσιαστή της Δυτικής Βιρτζίνια που διατηρεί την ισορροπία δυνάμεων στη Γερουσία. Ένα μήνα αργότερα, το Ανώτατο Δικαστήριο άνοιξε τη νομική οδό για την επανέναρξη της κατασκευής.

Ωστόσο, αρκετές προσπάθειες για ψήφιση νόμων στο Κογκρέσο για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών αδειοδότησης ευρύτερα, οι οποίες υποστηρίχθηκαν τόσο από τα λόμπι των ορυκτών καυσίμων όσο και από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, απέτυχαν τα τελευταία δύο χρόνια.

Ο Ράις είπε ότι το γεγονός ότι χρειάστηκε τώρα μια πράξη του Κογκρέσου για να κατασκευαστεί ένας ενιαίος αγωγός στις ΗΠΑ «πρέπει να τρομάξει τους ανθρώπους», ιδιαίτερα όταν οι πόλεις στη Νέα Αγγλία πρέπει να εισάγουν υγροποιημένο φυσικό αέριο από το εξωτερικό κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Προειδοποίησε ότι τμήματα των ΗΠΑ θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν το είδος της ενεργειακής κρίσης που έπληξε την Ευρώπη μετά την πλήρη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ο Ράις είπε ότι η Ευρώπη είναι ευάλωτη επειδή «έκλεισε τις υποδομές».

«Αυτό που συνέβη στην Ευρώπη συμβαίνει και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Είμαστε μόλις πέντε χρόνια πίσω», είπε η Ράις.

Από το 2016 τουλάχιστον τέσσερις αγωγοί — PennEast, Constitution, Atlantic Coast και Northeast Direct που θα μπορούσαν να έχουν συνδέσει τα κοιτάσματα σχιστολιθικού αερίου της EQT με την ανατολική ακτή των ΗΠΑ — έχουν ακυρωθεί. Ωστόσο, η χωρητικότητα σε άλλους αγωγούς στα βορειοανατολικά έχει επεκταθεί, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Ενεργειακών Πληροφοριών.

Οι αντίπαλοι του έργου MVP υποστηρίζουν ότι ενέχει κίνδυνο για τις ιδιότητες και τα ευαίσθητα οικοσυστήματα και παρατείνει τη διάρκεια ζωής της βιομηχανίας ορυκτών καυσίμων, της οποίας οι εκπομπές είναι η κύρια αιτία της κλιματικής αλλαγής.

«Όταν οι εταιρείες πραγματοποιούν επενδύσεις σε ακριβές, εντάσεως κεφαλαίου υποδομές ορυκτών καυσίμων, δημιουργεί τη δική τους ώθηση για να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το περιουσιακό στοιχείο σε μια στιγμή που πρέπει να προχωρήσουμε πέρα από τα ορυκτά καύσιμα», δήλωσε ο Casey Roberts, δικηγόρος στο Sierra Club, μια περιβαλλοντική ομάδα.

Πέρυσι η κατασκευή διαπολιτειακών αγωγών φυσικού αερίου στις ΗΠΑ έπεσε σε ιστορικό χαμηλό χωρητικότητας, αυτό των 897 εκατομμυρίων κυβικών ποδιών την ημέρα, από το ανώτατο όριο των 28 δισεκατομμυρίων το 2017.

Οι περιορισμοί χωρητικότητας του αγωγού έχουν την ικανότητα να μειώνουν τις ροές αερίου από την Appalachia στη Νέα Αγγλία. Τον περασμένο χειμώνα, οι τιμές για το φυσικό αέριο που θα παραδοθεί στη Βοστώνη εκτοξεύτηκαν για λίγο σε σχεδόν 30 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες, συγκρίσιμες με τις τιμές στην Ευρώπη, όπου οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας προσπαθούσαν να βρουν διεθνείς προμήθειες για να αντικαταστήσουν τη ρωσική ενέργεια.

Σε ένα σημείωμά της προς τους πελάτες τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie είπε ότι η αποτυχία κατασκευής νέων αγωγών στα βορειοανατολικά θα αυξήσει τις τιμές του φυσικού αερίου, θα μειώσει τη ζήτηση και θα επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση από το φυσικό αέριο σε αυτήν την αγορά. Ως αποτέλεσμα, η παραγωγή φυσικού αερίου στα βορειοανατολικά θα υποβαθμιστεί σημαντικά στα 30 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια την ημέρα ή κατά 10 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια/ημέρα κάτω από τη βασική περίπτωση το 2040, ανέφερε.

Η Williams, μια εταιρεία αγωγών 42 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συγκρούστηκε προηγουμένως με τον πρώην Δημοκρατικό κυβερνήτη της Νέας Υόρκης Άντριου Κουόμο, αφού η κυβέρνησή του αρνήθηκε τις άδειες ποιότητας νερού για τον αγωγό Συντάγματος 1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, παρόλο που είχε εγκριθεί από τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές ενέργειας.

«Η χορήγηση αδειών έχει γίνει ...εχθρική στις Δημοκρατικές πολιτείες και επομένως χρησιμοποιείται εντελώς ακατάλληλα», δήλωσε ο Άλαν Άρμστρονγκ, διευθύνων σύμβουλος της Williams.

Ν.Παλ.