Η Κίνα έθεσε σε λειτουργία το πρώτο της πλοίο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Οι αξιωματούχοι της Three Gorges Corporation, η οποία θα λειτουργεί το πλοίο ως πλοίο επίδειξης, το χαρακτηρίζουν ως "σημαντική ανακάλυψη στην εφαρμογή της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας". Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης το χαρακτηρίζουν επίσης ως το μεγαλύτερο πλοίο υδρογόνου στον κόσμο που έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα.

Γνωστό ως Three Gorges Hydrogen Boat 1, το πλοίο ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι στις 11 Οκτωβρίου, λειτουργώντας από το Κέντρο Επισκεπτών των Τριών Φαραγγιών στο Yichang της επαρχίας Hubei. Το σκάφος θα χρησιμοποιείται πλέον για τη μεταφορά στην περιοχή του ταμιευτήρα των Τριών Φαραγγιών και μεταξύ των φραγμάτων των Τριών Φαραγγιών και του Gezhouba. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για επιθεωρήσεις στην περιοχή ή για την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης.

Το σκάφος καθελκύστηκε τον Μάρτιο και σύμφωνα με πληροφορίες είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 500 kW. Χρησιμοποιεί επίσης ένα σύστημα μπαταριών λιθίου 1.800 kWh για την αποθήκευση ενέργειας. Κινέζοι αξιωματούχοι εκτιμούν ότι η λειτουργία του θα αντικαταστήσει πάνω από 103 τόνους καυσίμων και θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 343 τόνους ετησίως.

Το Three Gorges Hydrogen Boat έχει μήκος 164 πόδια με πλάτος 33 πόδια. Το κύτος του καταμαράν είναι κατασκευασμένο από χάλυβα με υπερκατασκευή από αλουμίνιο. Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει έως και 80 επιβάτες σε τρία καταστρώματα. Το σκάφος φέρεται να έχει μέγιστη ταχύτητα περίπου 17 μίλια/ώρα με μέγιστη εμβέλεια 124 μίλια. Θα λειτουργεί με ταχύτητα περίπου 12,5 μιλίων/ώρα.

Το πλοίο κατασκευάστηκε από την China State Shipbuilding με τις εργασίες να ξεκινούν στις 17 Μαΐου 2022. Σχεδιάστηκε από μια ομάδα αποτελούμενη από τον Όμιλο Τριών Φαραγγιών της Κίνας, τη Διοίκηση Ναυσιπλοΐας Τριών Φαραγγιών του ποταμού Γιανγκτσέ και το China Shipbuilding 28 Research Institute. Στο έργο συμμετείχε επίσης ο νηογνώμονας της Κίνας και παρείχε την τεκμηρίωση κλάσης για να τεθεί σε λειτουργία το πλοίο.

Για την υποστήριξη των εργασιών, το Three Gorges έθεσε επίσης επίσημα σε λειτουργία τον σταθμό επίδειξης πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας και πράσινου υδρογόνου. Θα παρέχει την ενέργεια που απαιτείται για το σύστημα πρόωσης του πλοίου. Ως ο πρώτος σταθμός παραγωγής και ανεφοδιασμού υδρογόνου τύπου εσωτερικής αποβάθρας της Κίνας, οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι μπορεί να παρέχει 240 κιλά υδρογόνου ανά ώρα.

Στόχος της Three Gorges είναι να προωθήσει τη μεγάλης κλίμακας εμπορική εφαρμογή των πλοίων που κινούνται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στην Κίνα. Αυτό το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για να επιδείξει τις δυνατότητες της πρόωσης με υδρογόνο.

Το νέο πλοίο ακολουθεί την περσινή παρουσίαση του Yangtze Three Gorges 1, ένα πλοίο που προωθείται ως το πλοίο με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας. Το πλοίο τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από τις μπαταρίες του και επαναφορτίζεται από χερσαίους σταθμούς. Η Three Gorges αναφέρει ότι κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, το πλοίο που λειτουργεί με μπαταρίες μετέφερε πάνω από 130.000 τουρίστες καταναλώνοντας περισσότερες από 900.000 κιλοβατώρες. Μείωσε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περισσότερους από 700 τόνους.

Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν περιγράψει ένα σχέδιο για την κατασκευή ενός πλήρως ηλεκτρικού δικτύου για την υποστήριξη της λειτουργίας μιας νέας γενιάς πλοίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας.