Συμφωνία Amazon και Maersk για Μεταφορά Φορτίων με τη Χρήση Πράσινων Βιοκαυσίμων.

Συμφωνία Amazon και Maersk για Μεταφορά Φορτίων με τη Χρήση Πράσινων Βιοκαυσίμων.
energia.gr
Πεμ, 7 Σεπτεμβρίου 2023 - 13:36

Η Amazon και η Maersk έκλεισαν συμφωνία για τη μεταφορά φορτίων αξίας περίπου 40.000 TEU με τη χρήση πράσινων βιοκαυσίμων. Οι εταίροι έχουν συνάψει παρόμοιες συμφωνίες τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που το μείγμα θα συμπληρωθεί με πράσινη μεθανόλη ως δεύτερο εναλλακτικό καύσιμο. Η Amazon θα έχει εμπορευματοκιβώτια στο πρώτο πλοίο τροφοδοσίας της Maersk με καύσιμο μεθανόλη και θα συνεχίσει να επωφελείται

από τη μεταφορά πράσινων βιοκαυσίμων. Σύμφωνα με τη Maersk, η συμφωνία θα οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών κατά 45.000 τόνους CO2 κατά τη διάρκεια του έτους σε σύγκριση με τα συνήθη καύσιμα καυσίμων.

Η ελεγχόμενη υπηρεσία ECO Delivery της Maersk παρακολουθεί την κατανάλωση καυσίμων εν κινήσει προκειμένου να υπολογιστεί η εξοικονόμηση εκπομπών και λαμβάνει υπόψη στον αλγόριθμο και άλλα αέρια του θερμοκηπίου εκτός από το CO2. Το ECO Delivery αντιπροσωπεύει περίπου το δύο τοις εκατό του όγκου φορτίου του ναυτιλιακού γίγαντα.

Η εταιρεία δήλωσε ότι η νέα συμφωνία με την Amazon θα προσφέρει σταθερότητα στις τιμές, και είναι αποσυνδεδεμένη από τις τιμές των ορυκτών καυσίμων.

"Μοιραζόμαστε έναν κοινό στόχο με την Amazon να μειώσουμε τις συνολικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε καθαρό μηδέν έως το 2040. . . . Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας είναι ένα σημαντικό βήμα που πρέπει να συνδυαστεί με πολλά άλλα για την προστασία του μέλλοντός μας", δήλωσε ο Narin Phol, πρόεδρος της Βόρειας Αμερικής της AP Moller-Maersk.

Η Maersk είναι ο διαχειριστής του πρώτου containership διπλού καυσίμου μεθανόλης στον κόσμο, το οποίο παραδόθηκε από την Hyundai Mipo τον Ιούλιο. Η εταιρεία έχει πρωτοστατήσει στην παραγγελία χωρητικότητας με καύσιμο μεθανόλη, και επίσης δημιουργεί μια αλυσίδα εφοδιασμού για την πράσινη μεθανόλη που θα την τροφοδοτήσει. Αυτό θα αποτελέσει βασικό παράγοντα για το μέλλον: η περιορισμένη προμήθεια του πράσινου καυσίμου θα είναι το κύριο εμπόδιο για την υιοθέτηση, σύμφωνα με αναλυτές και ειδικούς.

Ο παγκόσμιος επικεφαλής ναυτιλιακών και ναυτιλιακών έργων της Fortescue, Andrew Hoare, προειδοποίησε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η αλυσίδα εφοδιασμού μεθανόλης (εκτός του ιδιωτικού χαρτοφυλακίου της Maersk) δεν θα υποστηρίξει τον αυξανόμενο στόλο διπλού καυσίμου μεθανόλης. "Γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει αρκετή μεθανόλη στον πλανήτη για να τροφοδοτήσει αυτά τα πλοία", δήλωσε μιλώντας στο συνέδριο της DNV στη Σιγκαπούρη για την ενεργειακή μετάβαση 2023. "Αυτό που πρόκειται να συμβεί είναι ότι θα πουλήσουν απλώς κινητήρες που μπορούν να καίνε μεθανόλη και μαζούτ και θα καίνε μόνο μαζούτ".