Toyota: Aνησυχούν οι Μέτοχοι για το Προβάδισμα της Tesla στα EVs

Toyota: Aνησυχούν οι Μέτοχοι για το Προβάδισμα της Tesla στα EVs
energia.gr
Τετ, 5 Ιουλίου 2023 - 09:48

Στις δύο αντίθετες πλευρές της ηλεκτροκίνησης κινούνται δύο αυτοκινητοβιομηχανίες. Από τη μία έχουμε την Tesla, η οποία πουλάει 100% ηλεκτρικά οχήματα, και από την άλλη την Toyota, η οποία υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους υστερούντες (αν όχι ο μεγαλύτερος) όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η Tesla, κάνοντας πάλι ρεκόρ, παρέδωσε 466.140 ηλεκτρικά οχήματα το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, καταρρίπτοντας και πάλι τις προσδοκίες.

Η πρωτοπόρος EV έχει παραδώσει 888.000 μονάδες μέχρι το πρώτο εξάμηνο του έτους και χρειάζεται λιγότερο από ένα εκατομμύριο παραδόσεις για να πετύχει τον στόχο των 1,8 εκατομμυρίων για το 2023 μέχρι το τέλος του έτους.

Συγκριτικά, από τα περισσότερα από 4,15 εκατομμύρια οχήματα που πούλησε η Toyota παγκοσμίως το 1ο εξάμηνο του 2023, μόνο ένα κλάσμα (περίπου 0,19%) ήταν αμιγώς ηλεκτρικά.

Αφού οι μέτοχοι εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την Tesla και το κυρίαρχο προβάδισμά της με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αρκετοί εξ αυτών έσπευσαν να επισημάνουν την υβριδική προσέγγιση της Toyota, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCEV), μια στρατηγική που τους έχει ήδη θέσει πίσω από τους ανταγωνιστές του κλάδου.

Παρά την αντίστασή της να γίνει πλήρως ηλεκτρική, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εισήγαγε πρόσφατα αρκετές νέες ιδέες για την επιτάχυνση της στρατηγικής της για τα BEV, αρκετές από τις οποίες προέρχονται απευθείας από το εγχειρίδιο της Tesla.

Τον Μάιο, ο νεοεκλεγείς διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, αποκάλυψε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσει μια "εντελώς νέα πλατφόρμα σχεδιασμένη αποκλειστικά για τα BEV" που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026.

Τον περασμένο μήνα, η Toyota αναφέρθηκε μερικές νέες τεχνολογίες και διαδικασίες πάνω στις οποίες δούλευε για να μεταμορφώσει την εταιρεία στην ηλεκτρική εποχή, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης μιας απλής δομής αμαξώματος μέσω Giga casting, μιας διαδικασίας που χρησιμοποιεί η Tesla για να μειώσει τον αριθμό των κομματιών που απαιτούνται για την κατασκευή του αυτοκινήτου.

Η Toyota σχεδιάζει να ενσωματώσει προηγμένη αεροδυναμική με μπαταρίες EV επόμενης γενιάς που η εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα βελτιώσουν δραστικά την αυτονομία οδήγησης σε σύγκριση με το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, το ηλεκτρικό SUV bZ4X, ενώ θα μειώσουν το κόστος παραγωγής μέχρι το 2027.

Ο πρόεδρος του εργοστασίου BEV της Toyota, Takero Kato, εξήγησε στους μετόχους: "Λατρεύω τα BEV. Μέσω των BEV, θέλω να αλλάξω το μέλλον των αυτοκινήτων και της εργασίας".

Αρχικά, λέει, η Toyota στοχεύει να παράγει EVs με την ίδια αυτονομία ταξιδιού με τα υβριδικά της οχήματα. Στη συνέχεια, η αυτοκινητοβιομηχανία θα βελτιώσει τη δομή του οχήματος και τη διαδικασία παραγωγής για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας.

Ο επί σειρά ετών ηγέτης της Toyota, ο οποίος αποχώρησε από τη θέση του CEO (παραμένοντας στο διοικητικό συμβούλιο) νωρίτερα φέτος, δήλωσε:

Η Toyota στοχεύει να πουλήσει 1,5 εκατομμύριο EVs μέχρι το 2026 με 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων πολυτελών, μικρών αυτοκινήτων και εμπορικών. Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να παράγει το πρώτο της EV που θα συναρμολογηθεί στις ΗΠΑ, ένα ηλεκτρικό SUV τριών σειρών, στο εργοστάσιό της στο Τζορτζτάουν του Κεντάκι.

Ν.Παλ.