Η Νέα Υόρκη Συνεχίζει να Εισάγει Ρωσικό Πετρέλαιο Μέσω …Ινδίας – Και, Μάλιστα, Περισσότερο Από Πέρυσι!

Η Νέα Υόρκη Συνεχίζει να Εισάγει Ρωσικό Πετρέλαιο Μέσω …Ινδίας – Και, Μάλιστα, Περισσότερο Από Πέρυσι!
του Δημήτρη Φάρου
Πεμ, 2 Φεβρουαρίου 2023 - 08:18

Η Νέα Υόρκη φαίνεται ότι αποτελεί σημαντικό τελικό προορισμό για το ρωσικό πετρέλαιο, ακόμη και υπό το σημερινό καθεστώς κυρώσεων. Κι αυτό γιατί, όπως μεταδίδει το Bloomberg, καταναλώνει μεγάλες ποσότητες βενζίνης και ντίζελ από την Ινδία, χώρα που παραμένει η κορυφαία διέξοδος για το αργό που παράγει η Ρωσία, παρά τις κυρώσεις της Δύσης

Έτσι, περίπου 89.000 βαρέλια ινδικής βενζίνης και ντίζελ συνεχίζουν να εισάγονται καθημερινά στη Νέα Υόρκη, η μεγαλύτερη ποσότητα εδώ και μια τετραετία περίπου. Η ποσότητα αυτή αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% των συνολικών εισαγωγών καυσίμων στην περιοχή για τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg. Πρόκειται για πραγματικό άλμα, αν αναλογιστεί κανείς ότι πέρυσι το ποσοστό εισαγωγών καυσίμων στη Νέα Υόρκη από την Ινδία ήταν μόλις 5% κατά μέσο όρο.

Αυτές οι εισαγωγές αντικαθιστούν σε κρίσιμο βαθμό τις αποστολές καυσίμων από την Ευρώπη προς το «Μεγάλο Μήλο» (“Big Apple”), όπως είναι το αμερικανικό παρατσούκλι της μεγάλης μητρόπολης των ΗΠΑ. Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές σε καύσιμα έχουν επιβραδυνθεί τους τελευταίους μήνες και πιθανότατα θα μειωθούν περαιτέρω μόλις ξεκινήσει η εφαρμογή των νέων κυρώσεων κατά της Ρωσίας, στις 5 Φεβρουαρίου.

Την ίδια στιγμή, η Ινδία είναι έτοιμη να αγοράσει σε πολύ μεγάλη έκπτωση ακόμη μεγαλύτερες ποσότητες ρωσικού αργού, το οποίο υφίσταται τις κυρώσεις των G7, ώστε, στη συνέχεια, να το μετατρέψει σε καύσιμα, τα οποία στη συνέχεια πωλεί σε περιοχές όπου ισχύει η εφαρμογή …των κυρώσεων!  Σύμφωνα με τα στοιχεία του Kpler, οι εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου στην Ινδία σημείωσαν ρεκόρ τον Ιανουάριο, με τους ημερήσιους όγκους να αγγίζουν τα 1,39 εκατομμύρια βαρέλια. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Ρωσία είναι ο κορυφαίος προμηθευτής της Ινδίας από τον περασμένο Ιούνιο.

Εξάλλου, ήδη από τον περασμένο Αύγουστο, η Ινδία είχε γίνει αποδέκτης παραπόνων των ΗΠΑ ότι η μεγάλη ασιατική χώρα χρησιμοποιήθηκε ως ενδιάμεσος για την εισαγωγή στη Νέα Υόρκη καυσίμων που παράγονται από ρωσικό αργό, μέσω μεταφορών σε ανοικτή θάλασσα για την απόκρυψη της προέλευσής τους, παραβιάζοντας τις αμερικανικές κυρώσεις, όπως είχε δηλώσει τότε ο υποδιοικητής της κεντρικής τράπεζας της Ινδίας.

Αυτές οι εμπορικές ροές αναδεικνύουν τους περιορισμούς που έχουν οι κυρώσεις και τον ακούσιο αντίκτυπό τους στους καταναλωτές.

Η αυξανόμενη εξάρτηση από εισαγωγές από μακρινές περιοχές όπως η Ινδία θέτει την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ σε μεγαλύτερο κίνδυνο ελλείψεων εφοδιασμού, υπογραμμίζει το Bloomberg. Ένα φορτίο από την Ινδία χρειάζεται συχνά περισσότερο από ένα μήνα για να φτάσει στη Νέα Υόρκη, δύο έως τρεις φορές περισσότερο από ό, τι ένα φορτίο από την Ευρώπη.Ας σημειωθεί, εξάλλου, ότι τα αποθέματα ντίζελ και πετρελαίου θέρμανσης στην Ανατολική Ακτή έχουν υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδό τους αυτή την εποχή, ενώ τα αποθέματα βενζίνης έχουν επίσης μειωθεί σε χαμηλό δεκαετίας, αφήνοντας την περιοχή πιο ευάλωτη σε πιθανές διακοπές στην προμήθεια και εκτίναξη των τιμών.

Εξάλλου, ήδη από τον περασμένο Αύγουστο, η Ινδία είχε γίνει αποδέκτης παραπόνων των ΗΠΑ ότι η μεγάλη ασιατική χώρα χρησιμοποιείται ως ενδιάμεσος για την εισαγωγή στη Νέα Υόρκη καυσίμων που παράγονται από ρωσικό αργό, μέσω μεταφορών σε ανοικτή θάλασσα για την απόκρυψη της προέλευσής τους, παραβιάζοντας τις αμερικανικές κυρώσεις, όπως είχε δηλώσει τότε ο υποδιοικητής της κεντρικής τράπεζας της Ινδίας.