Με μία φόρτιση, χωρίς επαναφόρτιση, διήνυσε απόσταση των 475 χιλιομέτρων με κατανάλωση 21.9 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, από το Μουσείο της Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη ως το αεροδρόμιο του Μονάχου και επιστροφή στο σημείο εκκίνησης. Η συγκεκριμένη διαδρομή είναι ιδιαιτέρως απαιτητική αναφορικά με την κατανάλωση ενέργειας καθώς συνδυάζει οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους με ανηφορικές κλίσεις.
Το νέο Mercedes-Benz eSprinter θα διατίθεται με τρεις επιλογές χωρητικότητας μπαταρίας. Το όχημα προ-παραγωγής που επιλέχθηκε για τη δοκιμή ήταν μήκους extra-long με υψηλή οροφή, διέθετε τη μεγαλύτερη των τριών μπαταριών και ο εξοπλισμός του ήταν διαμορφωμένος ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες του κλάδου ταχυμεταφορών (CEP - courier, express, parcel service).
Η δοκιμή
Προκειμένου η δοκιμή να προσομοιάσει με μια πραγματική ταχυμεταφορά μεταξύ Στουτγάρδης και Μονάχου, δεν χρησιμοποιήθηκε κλειστή πίστα δοκιμών αλλά το οδικό δίκτυο και το όχημα κινήθηκε τόσο σε αστικούς και επαρχιακούς δρόμους όσο και σε αυτοκινητοδρόμους. Επιπλέον, δεν έγινε προσπάθεια βελτίωσης της τοπογραφίας - χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ανάβαση της οροσειράς των Σουαβικών Ιούρα (Swabian Jura), η οποία αφέθηκε σκόπιμα στη διαδρομή. Το μήκος της διαδρομής ήταν 475 χιλιόμετρα, με το χαμηλότερο τμήμα στα 210 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και το υψηλότερο στα 785. Κατά την άφιξη, ο πίνακας οργάνων έδειξε εναπομείνουσα αυτονομία περίπου 20 χιλιομέτρων.
Καθ' όλη τη διάρκεια της δοκιμής, ένας επιθεωρητής της TÜV Süd βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού δίπλα στον οδηγό της Mercedes-Benz. Ως ανεξάρτητος οργανισμός δοκιμών, η TÜV Süd πιστοποιεί ότι στη συγκεκριμένη διαδρομή η κατανάλωση ήταν 21,9 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, επιτεύχθηκε με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας και το όχημα ήταν σε άριστη κατάσταση.
Το νέο eSprinter
Με το νέο eSprinter, η Mercedes-Benz Vans εφαρμόζει με συνέπεια τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση και υπογραμμίζει την ηγετική θέση που διεκδικεί στην νέα εποχή κινητικότητας. Οι προδιαγραφές του οχήματος καθορίστηκαν σε στενή συνεργασία με τους πελάτες ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις τους. Με τρεις μπαταρίες και πολλές παραλλαγές αμαξώματος, όπως Van κλειστού τύπου αλλά και βάση-πλαίσιο (chassis), το νέο eSprinter θα είναι πολύ πιο ευέλικτο και θα καλύπτει περισσότερες κατηγορίες χρήσης. Ανάλογα με τη διαμόρφωση, η αυτονομία του μπορεί να υπερδιπλασιαστεί συγκριτικά με το τρέχον μοντέλο. Το νέο eSprinter θα παράγεται στο Τσάρλεστον (Νότια Καρολίνα, ΗΠΑ), στο Ντίσελντορφ και στο Λουντβιγκσφέλντε από το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Η γκάμα των Mercedes-Benz eVans
Ήδη από το 2010, με το Vito E-CELL, η Mercedes-Benz Vans ήταν πρωτοπόρος στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών χωρίς τοπικές εκπομπές ρύπων. Σήμερα, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων αμιγώς ηλεκτρικών Vans: το eVito Van, το eSprinter Van, το eVito Tourer και την EQV. Με την έλευση του eCitan και της EQT1, πολύ σύντομα, ολόκληρη η προϊοντική παλέτα της μάρκας θα εξηλεκτριστεί. Από τα μέσα της δεκαετίας, η Mercedes-Benz Vans θα εφαρμόσει το επόμενο στάδιο της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης VAN.EA (Mercedes-Benz Vans Electric Architecture) και από το 2025, όλα τα μεσαία και μεγάλα Vans που βασίζονται σε αυτή τη νέα αρχιτεκτονική θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
liberal.gr