Εντυπωσιακή βελτίωση των βασικών της μεγεθών κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο που πέρασε η Motor Oil. Τα συγκεκριμένα μεγέθη ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της ζήτησης για τα προϊόντα της, λόγω της άρσης των περιορισμών της πανδημίας, του ράλι των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου, αλλά και της αποτελεσματικής διαχείρισης των προκλήσεων της ενεργειακής κρίσης και της εισβολής στην Ουκρανία από τη διοίκηση του ομίλου

Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 ανήλθε στα 3,7 δισ. ευρώ, με αύξηση 73% σε ετήσια βάση, τα EBITDA υπερδιπλασιάστηκαν, αφού διαμορφώθηκαν στα 318 εκατ. ευρώ (από 129 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021), ενώ ακόμα μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των καθαρών κερδών που υπερτριπλασιάστηκαν φτάνοντας στα 197 εκατ. ευρώ από 65 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν. Για την ίδια περίοδο τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 189 από 80 εκατ. ευρώ και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη στα 97 από 28 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Κινητήριος δύναμη

Βασική κινητήριος δύναμη του τζίρου και των κερδών της Motor Oil παραμένει ο κλάδος διύλισης, με έσοδα 2,25 δισ. ευρώ και EBITDA 103 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν οι πωλήσεις καυσίμων που για το σύνολο της εγχώριας αγοράς εμφανίζονται σημαντικά αυξημένες (+15%) σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2021, υπολείπονται όμως κατά 10% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Ως τρίτος κεντρικός πυλώνας εμφανίζεται ο κλάδος ηλεκτροπαραγωγής, που συμπεριλαμβάνει και το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ και φυσικού αερίου. Η συνεισφορά του τελευταίου στα μεγέθη του ομίλου βαίνει αυξανόμενη, τάση που είναι βέβαιο θα ενισχυθεί μετά την εξαγορά του «πράσινου» χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μια συναλλαγή ορόσημο για τη Motor Oil, την οποία αναμένεται να σχολιάσει η διοίκηση της εισηγμένης κατά τη σημερινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές.

Η Motor Oil εκτιμά ότι οι εξελίξεις και οι στρατιωτικές επιχειρήσεις στην Ουκρανία δεν θα επηρεάσουν ουσιωδώς τις δραστηριότητες της εταιρείας και του ομίλου, ενώ αναφορικά με τις επιπτώσεις από την αύξηση του ενεργειακού κόστους, επισημαίνεται ότι το διυλιστήριο της εταιρείας διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία αναφορικά με την επιλογή του μίγματος πρώτων υλών και καυσίμων η οποία κατ’ εξοχήν αξιοποιείται σε περιόδους ακραίων διακυμάνσεων των τιμών. Μάλιστα, λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου από το 2021 η εταιρεία επέλεξε να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά καύσιμα στο διυλιστήριο, όπως μαζούτ, νάφθα και υγραέριο.

Η διοίκηση της Motor Oil θα προτείνει στην ετήσια Γενική Συνέλευση, που θα λάβει χώρα εντός του Ιουνίου, τη διανομή μερίσματος 0,90 ευρώ ανά μετοχή. Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη καταβληθεί προμέρισμα 0,20 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2021 από τον περασμένο Νοέμβριο. Το υπόλοιπο ευρώ 0,70 ανά μετοχή θα πληρωθεί κατά την τρέχουσα χρήση.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")