Την εκκίνηση του νέου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» από τον Απρίλιο, με αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα θα προκηρυχθεί ειδικό πρόγραμμα για αντικατάσταση ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά, ανήγγειλαν από το βήμα του 5ου Συνεδρίου Ηλεκτροκίνησης ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Kώστας Σκρέκας και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

Με τον προηγούμενο κύκλο του προγράμματος, ανέφερε ο κ. Σκρέκας, επιτεύχθηκε η υπερκάλυψη του στόχου για την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων που προβλέπει ο ενεργειακός και κλιματικός σχεδιασμός.

Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφθασαν πέρυσι τις 6.967, που αποτελεί νέο ρεκόρ, έναντι στόχου για 3.750 και 480 ταξινομήσεων το 2019. Το νέο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων τόσο από φυσικά πρόσωπα όσο και από επιχειρήσεις, ενώ το νέο πρόγραμμα για τα ταξί θα προβλέπει ενίσχυση ύψους 22.500 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με παράλληλη απόσυρση του υφιστάμενου.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έκανε γνωστό ότι το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι μόλις 480 το 2019. Στο πλαίσιο του προγράμματος υπέβαλαν αίτηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δικύκλου ή ποδηλάτου περισσότεροι από 18.000 πολίτες. Έτσι, σύμφωνα με τον ίδιο, το ποσοστό στην αγορά εκτινάχθηκε στο 7% από 0,4%. «Σήμερα η Ελλάδα είναι η πρώτη ευρωπαϊκή αγορά με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής» τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Ο υπουργός μίλησε και για τις δημόσιες μεταφορές λέγοντας πως αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια των πρώτων 770 από 1.300 λεωφορείων. Από τα 770, τα 350 είναι αμιγώς ηλεκτρικά, τα 120 υβριδικά και τα 300 με καύσιμο το CNG (πεπιεσμένο φυσικό αέριο).

Το θέμα της φόρτισης

Ανάμεσα στα μεγάλα ζητήματα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι και η φόρτιση. Τα δημόσια σημεία φόρτισης. Ο κ. Καραμανλής είπε ότι σήμερα έχουν εγκατασταθεί 1.200 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές από μόλις 58 το 2019. Στόχος είναι το 2025 να ανέλθουν στους 12.000 και το 2030 σε 25.000.

Από την πλευρά της η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, ανέφερε ότι στην αγορά δημιουργήθηκε ένας κύκλος εργασιών 70 εκατ. ευρώ και εκ των αιτήσεων το 69% αφορούσε ποδήλατα, το 22% δίκυκλα και το 10% οχήματα.

Η κ. Σδούκου τόνισε ότι σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε για λογαριασμό του ΥΠΕΝ αγγλικός οίκος, το 2030 θα απαιτηθούν 90.000 δημόσιες υποδομές φόρτισης. Η ίδια πρόσθεσε ότι ένα από τα ζητήματα είναι το υψηλό κόστος δημόσιας φόρτισης με τις τιμές χρέωσης να κινούνται στα 0,45 με 0,50 ευρώ ανά κιλοβατώρα και οι τιμές στην ταχυφόρτιση να ανέρχεται στο 0,60 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα, η κυβέρνηση εξετάζει τη μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 6%.

Η ίδια μίλησε και για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων των δήμων. Όπως είπε έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα χρηματοδότησης του Πράσινου Ταμείου 330 δήμοι και για τους πρώτους 35 έχουν χωροθετηθεί 2.200 κοινόχρηστοι φορτιστές. Στόχος είναι οι 11.000.

Η κ. Σδούκου ανακοίνωσε επίσης την εκκίνηση προγράμματος επιδότησης 80 εκατ. ευρώ για υποδομές φόρτισης σε μη εμπορικά σημεία και περιοχές της χώρας.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")