Το Υπουργείο Μεταφορών της Ιρλανδίας προχώρησε σε ανακοινώσεις σχετικά με την στρατηγική που θα ακολουθήσει στα εμπορικά λιμάνια για τη διευκόλυνση της υπεράκτιας δραστηριότητας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις θάλασσες γύρω από την Ιρλανδία. Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας σειράς κυβερνητικών μέτρων για την προετοιμασία μιας μαζικής επέκτασης των υπεράκτιων

ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της ψήφισης την περασμένη εβδομάδα του Νομοσχεδίου για τον Σχεδιασμό της Θαλάσσιας Περιοχής.

Το Πρόγραμμα της Κυβέρνησης έθεσε στόχο το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας να παράγεται από ανανεώσιμες πηγές έως το 2030 και για τα 5 GW υπεράκτιων αιολικών ενέργειας έως το 2030.

Το Σχέδιο Δράσης για το Κλίμα που δημοσιεύθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2021 (CAP 21) έχει έκτοτε αυξήσει τον στόχο σε έως και 80% ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές έως το 2030.

Και τα δύο σχέδια καθορίζουν επίσης πώς η Ιρλανδία θα εκμεταλλευτεί τη δυνατότητα τουλάχιστον 30 GW πλωτής υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στα βαθύτερα νερά της στον Ατλαντικό.

Δεδομένης της αυξημένης φιλοδοξίας της Ιρλανδίας στην υπεράκτια ανανεώσιμη ενέργεια και εν αναμονή της αναθεώρησης της συνολικής εθνικής πολιτικής λιμένων, το Υπουργείο Μεταφορών, σε συνεργασία με το Ιρλανδικό Γραφείο Ναυτιλιακής Ανάπτυξης (IMDO), διεξήγαγε μια αξιολόγηση των επιλογών για τους κρατικούς λιμένες της Ιρλανδίας για τη διευκόλυνση του τομέα ORE και να βοηθήσει την Ιρλανδία να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών.