Η αμερικανική επενδυτική τράπεζα Goldman Sachs ξεχωρίζει τους τίτλους των Motor Oil και Ελληνικών Πετρελαίων από τα διυλιστήρια της περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (CEEMEA) με συστάσεις αγοράς και τιμή στόχο στα 18,5 ευρώ και στα 7,5 ευρώ αντίστοιχα. Ο αμερικανικός επενδυτικός οίκος εστιάζει στο θετικό τρίτο τρίμηνο που ανακοίνωσαν

οι δύο εταιρείες πετρελαιοειδών, αλλά και στην άμεση έκθεση των δύο στην ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης που θα ενισχύσει τις ταμειακές ροές και εν’ συνεχεία τις μερισματικές πολιτικές τους προς τους μετόχους τους.

Από πλευράς αποτίμησης, ο δείκτης EV/EBITDA (αξία επιχείρησης προς κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) για τον τίτλο των ΕΛ.ΠΕ. εκτιμάται σε 8,5 φορές φέτος 5,7 φορές αλλά μόλις 4,9 φορές για τα επόμενα δύο έτη.

Η μερισματική απόδοση του τίτλου των ΕΛ.ΠΕ. θα διαμορφωθεί στο 4,2% για φέτος προτού ενισχυθεί σημαντικά στο 2022 στο 8,3% και στο 10% το 2023.

Αντίστοιχα, για τη μετοχή της Motor Oil, ο δείκτης EV/EBITDA εκτιμάται στις 5,3 φορές φέτος και στις 3,3 φορές και ακόμα χαμηλότερα στις 3 φορές για τα επόμενα έτη 2022 και το 2023. H μερισματική απόδοση του τίτλου της Motor Oil, αναμένεται να διαμορφωθεί στο 7,1% φέτος, στο 8,5% για το 2022 και στο 9,2% το 2023.

Η Goldman Sachs εκτιμά για τις χώρες της Μεσογείου ότι τα περιθώρια διαμόρφωσης της τιμής βενζίνης ανά βαρέλι θα κινηθούν στα 8 δολάρια (σ.σ. δηλαδή συν 8 δολάρια ανά βαρέλι στην τιμή του αργού ανά βαρέλι) για φέτος, προτού ενισχυθεί στα 9 δολάρια το βαρέλι το 2022. Παράλληλα, για το ντίζελ αναμένεται «εκτόξευση» το 2022 στα 14 δολάρια το βαρέλι από 7 φέτος, ενώ την υψηλότερη αύξηση στην τιμή το 2022 θα σημειώσει το καύσιμο των αεροπλάνων (jet fuel) από τα 7,9 δολάρια ανά βαρέλι στη spot αγορά στα 14 δολάρια.

*(Από euro2day.gr)