Από τις ζημίες στα κέρδη πέρασε στο πρώτο τρίμηνο 2021 η GasLog. Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Πήτερ Λιβανού, με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG Carriers), που έχει έδρα τον Πειραιά, κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2021 κέρδη ύψους 84,2 εκατ. δολ., από ζημίες ύψους 39,4 εκατ. δολ. πέρυσι το ίδιο διάστημα

Επίσης τα έσοδα της εταιρείας είναι αυξημένα κατά 23,7% ή 39,4 εκατ. δολ. στα 205,3 εκατ. δολ., από 165,9 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Η άνοδος των εσόδων οφείλεται κυρίως στην προσθήκη νέων πλοίων στον στόλο της εταιρείας, αλλά και στην αύξηση των εσόδων από πλοία που απασχολούνταν στη spot αγορά, λόγω ανόδου των ναύλων, εξέλιξη που αναμένεται να συνεχισθεί και το υπόλοιπο του έτους υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχισθεί η οικονομική ανάκαμψη και η υποχώρηση της πανδημίας covid-19.

Η θυγατρική GasLog Partners

Σε αντίθεση με τη μητρική, η θυγατρική εταιρεία GasLog Partners ανακοίνωσε ελαφρώς μειωμένα έσοδα κατά 4,3 εκατ. δολ., από 91,4 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2020, σε 87,1 εκατ. δολ. για την ίδια περίοδο το 2021. Η μείωση των εσόδων οφείλεται κυρίως στις λήξεις πολυετών ναυλώσεων δύο πλοίων της το 2020 και στη σύναψη νέων με ελαφρώς χαμηλότερους ναύλους στη συνέχεια. Η μείωση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από τα αυξημένα έσοδα από τη λειτουργία του LNG Carrier Methane Heather Sally στη σποτ αγορά μετά τη λήξη του αρχικού πολυετούς ναύλου της με τη Shell τον Ιανουάριο του 2021.

Τα κέρδη της GasLog Partners κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 21,2 εκατ. δολ., από 14,2 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 35,4 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2021, λόγω κυρίως της μείωσης των χρηματοοικονομικών δαπανών κατά 6,1 εκατομμυρίων δολαρίων και της μείωση των ζημιών από παράγωγα.

Αναφορικά με την αγορά του LNG, η διοίκηση της GasLog Partners επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το πρώτο τρίμηνο του 2021 καταγράφηκε μια αύξηση κατά 1% στη ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και ανήλθε στα 99 εκατ. μετρικούς τόνους (mt) σε σύγκριση με 98 mt το πρώτο τρίμηνο του 2020%. Η αύξηση της ζήτησης διέφερε σημαντικά μεταξύ των κυριότερων καταναλωτικών περιοχών της Ευρώπης και της Ασίας, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Poten. Για παράδειγμα, η ζήτηση από την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα αυξήθηκε κατά περίπου 5 εκατ. mt, 2 εκατ. mt και 1 εκατ. mt (ή 34%, 9% και 8% αντιστοίχως) από έτος σε έτος, κυρίως λόγω ενός κρύου χειμώνα. Αντίθετα, η ευρωπαϊκή ζήτηση μειώθηκε κατά 28% (ή περίπου 6 εκατ. mt), καθώς η περιοχή εισήλθε στον χειμώνα με υψηλότερα από τον μέσο όρο αποθέματα φυσικού αερίου και έκλεισε τον χειμώνα με αποθέματα πολύ κάτω από τον μέσο όρο των τελευταίων 5 ετών.

Η προσφορά LNG

Σύμφωνα με τον Poten, η παγκόσμια προσφορά LNG ήταν περίπου 100 εκατ. mt το πρώτο τρίμηνο του 2021, όση σχεδόν και το πρώτο τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, υπήρχαν διαφορές στην παραγωγή ανά περιοχές. Ο εφοδιασμός από τις HΠΑ αυξήθηκε κατά περίπου 3 εκατ. mt ή 20%, μετά την εκκίνηση των τριών νέων μονάδων υγροποίησης αερίου στο Cameron, στο Freeport, καθώς και στο νησί της Έλβα το 2020. Ο εφοδιασμός από τη Μέση Ανατολή αυξήθηκε επίσης κατά περίπου 2 εκατ. mt, κυρίως λόγω της αύξησης των εξαγωγών από την Αίγυπτο. Αυτή η ανάπτυξη αντισταθμίστηκε από μειώσεις από το Τρινιντάντ, την Αυστραλία και τη Νορβηγία. Στα επόμενα έτη και μέχρι το 2026 αναμένεται να λειτουργήσουν νέες μονάδες παραγωγής LNG χωρητικότητας 133 εκατ. mt.

Αισιόδοξες προβλέψεις

Όπως δήλωσε μιλώντας στους αναλυτές ο Paul Wogan, διευθύνων σύμβουλος της GasLog Partners, «αναμένουμε η αγορά spot LNG θα βελτιωθεί το 2021 σε σχέση με το 2020, υποθέτοντας ότι η παγκόσμια οικονομία συνεχίζει να ανακάμπτει με την παγκόσμια διάθεση εμβολίων COVID. Ωστόσο, αυτό δεν είναι καθόλου βέβαιο, καθώς πολλές χώρες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλά επίπεδα λοιμώξεων, όπως η Ινδία που είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος καταναλωτής LNG».

Τέλος να σημειωθεί ότι το βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει 104 LNG Carriers (χωρητικότητας μεγαλύτερης των 100.000 κυβικών μέτρων) που αντιπροσωπεύουν το 18% του υφιστάμενου εν λειτουργία στόλου. Από αυτά, τα 90 πλοία (ή 87%) συνδέονται με ναυλώσεις πολυετούς διάρκειας. Μόνο 4 LNG Carriers παραγγέλθηκαν μέχρι τις 5 Μαΐου 2021 σε σύγκριση με 34 στο σύνολο του 2020.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")