Στην Ινδία έχει στρέψει αυτή την περίοδο η διεθνής ναυτιλία το ενδιαφέρον της, καθώς η έξαρση της επιδημίας στη χώρα αυτή επηρεάζει πολλαπλώς το σύνολο της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Η Ινδία είναι η τρίτη μεγαλύτερη εισαγωγέας αργού πετρελαίου, τρίτη εισαγωγέας άνθρακα στον κόσμο, διαθέτει μια πολύ ισχυρή βιομηχανία διαλύσεων πλοίων, ενώ ξεπερνούν τους 235.000 οι Ινδοί ναυτικοί που απασχολούνται στην τοπική και διεθνή ναυτιλία, σε ένα σύνολο 1,65 εκατ. ναυτικών

Η εμφάνιση της ινδικής μετάλλαξης του ιού ήρθε σε μία περίοδο που στις ανεπτυγμένες χώρες άρχισε να καταγράφεται ένα φρένο στην εξάπλωση της πανδημίας και τα πρώτα σχέδια για σταδιακή άρση των περιορισμών ξετυλίγονταν, επιδρώντας θετικά και στην οικονομία και τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ωστόσο η ινδική μετάλλαξη επανέφερε στην επιφάνεια τα περιοριστικά μέτρα στις αλλαγές πληρωμάτων πλοίων και το κλείσιμο των λιμανιών. Έτσι, πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Σιγκαπούρη, ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα, απαγόρευσαν την αλλαγή πληρωμάτων για ναυτικούς που πρόσφατα ταξίδεψαν στην Ινδία, ενώ ακολούθησαν η Φουτζέιρα, η Ιαπωνία, η Αυστραλία κ.ά.

Στο χύδην φορτίο

Επίσης επιβραδυντικά αναμένεται να επηρεάσει η έξαρση της πανδημίας τη ναυλαγορά των bulkers (πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου) λόγω του περιορισμού των εισαγωγών άνθρακα. Μπορεί βέβαια το «κενό» να φαίνεται ότι καλύπτεται στον συγκεκριμένο κλάδο από τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας, οι οποίες ωθούν τον βασικό δείκτη Balltic Dry Index (BDI) σε υψηλό δεκαετίας, ωστόσο μία δυναμική αναπτυξιακή ρότα και των ινδικών εισαγωγών άνθρακα θα προσέθετε επιπλέον «κέρδη» στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.

Πάντως η ζήτηση άνθρακα στην Ινδία από εισαγωγές αναμένεται να επανακάμψει το τρίτο τρίμηνο του 2021, με την προσδοκία ότι το εμβολιαστικό πρόγραμμα θα προχωρήσει ικανοποιητικά, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Τα δεξαμενόπλοια

Ισχυρό χτύπημα θα δεχθεί όμως λόγω της πορείας της πανδημίας στην Ινδία και η αγορά των δεξαμενοπλοίων. Η συνεχιζόμενη έξαρση των κρουσμάτων κορονοϊού -ξεπέρασαν τις 400.000 σε μία ημέρα- θα επηρεάσει την ινδική οικονομία και θα οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης δεξαμενοπλοίων, λόγω πτώσης των εισαγωγών αργού και διυλισμένων προϊόντων, σημειώνει το S&P Global Platts.

Με τη ζήτηση πετρελαιοειδών να επιβραδύνεται, πηγές της αγοράς ανέφεραν ότι ορισμένα έμφορτα δεξαμενόπλοια που έχουν «πιάσει» ινδικά λιμάνια περιμένουν πάνω από 10 ημέρες για να ξεφορτώσουν λόγω έλλειψης χώρου.

Οι κρατικές εταιρείες διύλισης της Ινδίας έλαβαν περίπου 27 VLCC αργού κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, μειωμένες κατά 27% από έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Στον ιδιωτικό τομέα, η Reliance Industries Limited συνήθιζε να ναυλώνει κατά μέσο όρο περίπου 20 VLCCs τον μήνα για να εισάγει αργό πριν από την πανδημία του κορονοϊού, όμως τώρα η ζήτηση είναι κάτω περίπου 30%, αναφέρει το S&P Global Platts.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η ζήτηση της Ινδίας για δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού ενδέχεται να πληγεί κατά 10% βραχυπρόθεσμα λόγω της τελευταίας κρίσης.

Η αγορά των δεξαμενοπλοίων θα δεχθεί χτύπημα από αυτό που συμβαίνει στην Ινδία αυτή τη στιγμή, δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της BIMCO. Οι επιπτώσεις θα γίνουν αισθητές κυρίως από τις εισαγωγές από την Αμερική και σε μικρότερο βαθμό από τις εισαγωγές από τον Περσικό Κόλπο, πρόσθεσε.

Διαλύσεις

Αναφορικά με τη βιομηχανία της ανακύκλωσης πλοίων, όπως σημειώνεται από ειδικούς η αγορά διαλύσεων βρίσκεται προς το παρόν σε ακινησία. Τα ναυπηγεία ανακύκλωσης στην Ινδία έχουν πλέον σταματήσει τις εργασίες κοπής λόγω της πανδημίας, καθώς όλες οι διαθέσιμες φιάλες οξυγόνου μεταφέρονται στα τοπικά νοσοκομεία. Έτσι, κάθε πλοίο που οδεύει για διάλυση, βάζει ρότα για τις μονάδες ανακύκλωσης του Μπαγκλαντές και του Πακιστάν, οι οποίες επιθυμούν να καταγράψουν αύξηση της δραστηριότητας.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")