Οι εξαγωγές και ο προσανατολισμός στη ναυτιλία αποτέλεσαν τη βασική «συνταγή θεραπείας» για την αντιστάθμιση των φαινομένων πτώσης της αγοράς που επέφερε η πανδημία κατά την οικονομική χρήση του 2020 για τον Όμιλο Motor Oil. Συνολικά, πάντως, το 2020 ήταν ζημιογόνο για τον όμιλο

Αναλυτικά, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χτες η εισηγμένη, στα 6,12 δισ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών του ομίλου Motor Oil το 2020 έναντι 9,37 δισ. το 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά 34,70%. Η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA (χωρίς την επίπτωση της διακύμανσης της τιμής των αποθεμάτων) ανήλθε σε 331 εκατ. από 453 εκατ. το 2019.

Η δημοσιευμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA ανήλθε σε 86 εκατ. από 473,9 εκατ. το 2019 (μείωση 81,77%). Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 109 εκατ. ευρώ (έναντι 282 εκατ. ευρώ το 2019) και τα κέρδη μετά από φόρους σε 76 εκατ. ευρώ (από 212 εκατ. ευρώ).

Το μικτό κέρδος (προ αποσβέσεων) του ομίλου διαμορφώθηκε τη χρήση 2020 στο ποσό των 353,4 εκατ. έναντι 732 εκατ. ευρώ τη χρήση 2019, ήτοι μειωμένο κατά (51,71)%. Οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου διαμορφώθηκαν τη χρήση 2020 σε 112,324 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 224,234 εκατ. τη χρήση 2019.

Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη της μητρικής εταιρείας, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 3,909 δισ. ευρώ (από 6,936 δισ. ευρώ το 2019), η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA στα 198 εκατ. ευρώ (από 339 εκατ. ευρώ το 2019) και τα κέρδη μετά από φόρους σε 36 εκατ. ευρώ (από 190 εκατ. ευρώ το 2019).

Με βάση τη διοίκηση της εταιρείας βασική αιτία της πτώσης ήταν η μείωση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε δολάρια ΗΠΑ) κατά 37,08%, η ενδυνάμωση του ευρώ έναντι του δολαρίου ΗΠΑ (μέση ισοτιμία) κατά 2,03% και η μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 10,12%.

Όπως αναφέρεται για τη χρήση 2020, ο όμιλος είχε έσοδα από παροχή υπηρεσιών, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορούσε δραστηριότητες της NRG Α.Ε και το υπόλοιπο δραστηριότητες της OFC Υπηρεσίες Αεροπορικού Καυσίμου A.E., καθώς και αποθήκευτρα και σχετιζόμενες υπηρεσίες.

Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του ομίλου, αφού οι πωλήσεις εξωτερικού και ναυτιλίας ανήλθαν σε 76,65% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2020 έναντι 77,67% το 2019, καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 82,62% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2020 έναντι 80,28% το 2019).

Να σημειωθεί ότι η σημαντική υστέρηση του όγκου πωλήσεων το 2020 σε σχέση με το 2019 οφείλεται αφενός στην προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση του Συγκροτήματος Υδρογονοπυρόλυσης (Mild Hydrockracker) του διυλιστηρίου που πραγματοποιήθηκε το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2020 και αφετέρου στις έκτακτες συνθήκες που επικράτησαν σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19.

Ειδικότερα, τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι πωλήσεις μαζούτ και αεροπορικού καυσίμου (μείωση κατά 47,29% και 45,85% αντίστοιχα).

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")