Ειδικότερα, η αγορά καυσίμων προβλέπει μεν μια πτώση στη ζήτηση, αλλά όχι τον μηδενισμό που γνώρισε τον Μάρτη του 2020. Βέβαια περιμένει τον Απρίλιο, όπως αναφέρουν στελέχη της, για μια σχετική επαναφορά σε μια κανονικότητα. Είναι ενδεικτικό ότι οι καταγραφές από το πρώτο «κύμα απαγορεύσεων» την προηγούμενη εβδομάδα, παραπέμπουν σε πτώση της αγοράς, που ήδη τον πρώτο μήνα του χρόνου έγραψε ένα 30% σε όλους τους τύπους καυσίμων. Βέβαια ο πήχης του Ιανουαρίου του 2020 ήταν υψηλός όπως και του Φεβρουαρίου, οπότε όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς μιλώντας στη «Ν» και ο τρέχων μήνας θα είναι με αντίστοιχη πτώση, αν και λόγω καιρού και πάλι το πετρέλαιο θέρμανσης εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ως «σωσίβιο».
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τους βενζινοπώλες πέρυσι μετά το πρώτο lockdown η απαγόρευση της κυκλοφορίας προκάλεσε τη ραγδαία μείωση της ζήτησης. Μάλιστα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) έκανε λόγο για 60% και πάνω στο σύνολο σχεδόν των πρατηρίων.
Ηλεκτρικό ρεύμα
Στο ηλεκτρικό ρεύμα, η επερχόμενη κακοκαιρία είναι αυτή που αναμένεται να κρατήσει τη ζήτηση ψηλά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, η εικόνα της κατανάλωσης του lockdown Νοεμβρίου παρέπεμπε σε άνοδο της ζήτησης κατά 1,42% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019 (3.552 γιγαβατώρες το 2020 έναντι 3.502 πέρυσι).
Πάντως η μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής κατανάλωσης στη χώρα προέρχεται από τη μεσαία και τη υψηλή τάση και όχι το δίκτυο διανομής (δηλαδή τα νοικοκυριά), και άρα είναι φυσικό όταν η οικονομία περιορίζεται να υπάρχει αντίκτυπος. Βέβαια, ειδικά για το ρεύμα μια πιθανή στάση… των πληρωμών λόγω και των «απαγορευτικών» είναι ο βασικός πονοκέφαλος σε μια περίοδο που οι τιμές χονδρεμπορικής λόγω και του καιρού αναμένεται να πιεστούν.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")