για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι πλέον το κόστος, αλλά το άγχος για το εύρος. Είτε φοβάσαι ότι θα κολλήσεις στον αυτοκινητόδρομο είτε ότι θα πρέπει να κάτσεις σε έναν σταθμό φόρτισης για δύο ώρες. Η φόρτιση μιας μπαταρίας σε πέντε λεπτά εθεωρείτο αδύνατη, ωστόσο πλέον είναι δυνατό», δήλωσε ο Μάιερσντορφ.
Οι ήδη υπάρχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούν γραφίτη για ένα ηλεκτρόδιο, στο οποίο τα ιόντα λιθίου περνούν και αποθέτουν φορτίο. Οταν όμως φορτίζονται με μεγάλη ταχύτητα, γίνεται συμφόρηση των ιόντων και βραχυκυκλώνει η μπαταρία. Για την επίλυση του προβλήματος, η StoreDot αντικατέστησε τον γραφίτη με νανοσωματίδια ημιαγωγών που βασίζονται στο γερμάνιο. Ωστόσο, η StoreDot σκοπεύει να χρησιμοποιήσει σιλικόνη, καθώς είναι πιο οικονομική και περιμένει την ολοκλήρωση πρωτοτύπων μέσα στο 2021.
«Πλέον, οι σταθμοί φόρτισης και τα δίκτυα που τους τροφοδοτούν είναι εκείνα που πρέπει να αναβαθμιστούν», επισήμανε ο Μάιερσντορφ και για αυτό συνεργάζονται με την BP. «Η BP έχει 18.200 σταθμούς και αντιλαμβάνεται ότι σε 10 χρόνια, όλοι οι σταθμοί θα είναι ξεπερασμένοι αν δεν τους αναβαθμίσει».
Κατά τον καθηγητή Τσάο-Γιανγκ Ουάνγκ, του πολιτειακού Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, στις ΗΠΑ, «τέτοιου είδους μπαταρίες θα είναι διαθέσιμες στην αγορά σε τρία χρόνια. Δεν θα είναι ακριβότερες και δίνουν τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να συρρικνώσουν την ενσωματωμένη μπαταρία του αυτοκινήτου με μείωση του κόστους».
Προσεκτική ήταν σε δηλώσεις της η Αννα Τομαζέφσκα του Ιμπίριαλ Κόλετζ, στο Λονδίνο, σχετικά με την ταχύτητα της διάθεσης της μπαταρίας, καθώς πιστεύει ότι θα είναι εμπορεύσιμη μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ωστόσο σε εξειδικευμένες αγορές, λόγω του κόστους και της δυσκολίας στην κατασκευή.
kathimerini.gr