Το "Κινούμαι Ηλεκτρικά" στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως- Επιλέξιμες οι Δαπάνες προς Επιδότηση

Το Κινούμαι Ηλεκτρικά στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως- Επιλέξιμες οι Δαπάνες προς Επιδότηση
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Σαβ, 8 Αυγούστου 2020 - 11:17

Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, η Κοινή Υπουργική Απόφαση για το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά". Έτσι οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από την δράση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορούν από σήμερα να καταθέσουν προκαταβολή, ή να αγοράσουν και μισθώσουν το ηλεκτρικό όχημα που επιθυμούν. Με την ΚΥΑ (ΦΕΚ 3323 Β/7.8.2020), οι δαπάνες είναι από πλέον επιλέξιμες προς επιδότηση, με την προϋπόθεση ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις που θέτει ο Οδηγός του προγράμματος.

Η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για την επιδότηση θα ανοίξει στις 24 Αυγούστου, ενώ ήδη έχει ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr) όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι σχετικές ανακοινώσεις. Επιπλέον για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» λειτουργεί καθημερινά από τις 3 Αυγούστου (10:00 -18:00) το ειδικό κέντρο εξυπηρέτησης στα τηλέφωνα 2131513640 και 2131513643. Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του δέχθηκε περίπου 400 τηλεφωνικές κλήσεις και 250 ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία απαντήθηκαν στο σύνολο τους, σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργείου.

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ, ποσό που εκτιμάται ότι επαρκεί για να επιδοτηθούν, σε πρώτη φάση, 15.000 αυτοκίνητα και 12.500 δίκυκλα. Ο υπουργός ΠΕΝ, Κωστής Χατζηδάκης, έχει τονίσει, βέβαια, ότι ανάλογα με τη ζήτηση που θα εκδηλωθεί, το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με επιπλέον πόρους.

Θυμίζουμε ότι οι επιδοτήσεις είναι οι εξής:

- Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.

- Για δίκυκλα/τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

- Για ποδήλατα, ποσοστό 40% με όριο τα 800 ευρώ.

Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

Με απόσυρση παλαιού οχήματος/δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

- Για ταξί η επιδότηση είναι 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. Άρα η επιδότηση για τα ταξί φθάνει πρακτικά στα 10.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 8.000 για υβριδικό.

- Για τις εταιρίες υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1.000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).

Ιδίως για το ηλεκτρικό ποδήλατο, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου έχει δηλώσει πρόσφατα πως "η επιλογή μας εξ’ αρχής ήταν να επιδοτήσουμε γενναία αυτό το μέσο, και ο στόχος μας είναι να στηριχθεί, αλλά και να γίνει μια καθημερινή συνήθεια στον Έλληνα. Το οικολογικό bonus που δίνουμε για το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι 40% και είναι το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, ενώ το μέγιστο ποσό είναι 800 ευρώ και είναι το δεύτερο υψηλότερο μετά την Σουηδία! Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή στην εφαρμογή της και πολύ απαιτητική ταυτόχρονα στην προσέγγιση της και αυτό γιατί θέλουμε να αποτρέψουμε την επιδότηση ποδηλάτων που δεν είναι συμβατά με τον παραπάνω ορισμό."