Σε μία προσπάθεια εξισορρόπησης της αγοράς, ο ΟΠΕΚ και οι εταίροι του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, αποφάσισαν να περιορίσουν τις μειώσεις ρεκόρ στην παραγωγή τους από τον Αύγουστο, καθώς η παγκόσμια οικονομία αρχίζει να παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης από την κρίση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Στη χθεσινή διαδικτυακή συνεδρίαση των υπουργών Πετρελαίου ΟΠΕΚ και βασικών εταίρων, οι παραγωγοί αποφάσισαν

να περιορίσουν τη μείωση στα 8,54 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, από τα 9,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως που είχαν αποφασίσει τον Μάιο, σύμφωνα με τον υπουργό Πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας πρίγκιπα Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν.

Γιατί δεν μειώθηκε στα 7,7 εκατ. βαρέλια

H μείωση ωστόσο είναι μικρότερη από την αρχική που είχε προσδιοριστεί στα 7,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως, καθώς κάποιες χώρες δεν συμμορφώθηκαν με την προηγούμενη συμφωνία και τώρα καλούνται να αναπληρώσουν, που σημαίνει ότι θα πρέπει να παραγάγουν μεγαλύτερη ποσότητα (Ιράν, Νιγηρία, Αγκόλα, Ρωσία και Καζακστάν). Ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας, Αλεξάντερ Νόβακ, ανέφερε ότι οι πετρελαιοπαραγωγοί χώρες προχωρούν πλέον στη «δεύτερη φάση» της συμφωνίας μείωσης της παραγωγής, η οποία είχε σχεδιαστεί αρχικά για να βοηθήσει στη σταθεροποίηση της αγοράς.

Πόσο έτοιμη όμως είναι η αγορά πετρελαίου να δεχτεί μεγαλύτερη ποσότητα πετρελαίου; Τη στιγμή μάλιστα που εκδηλώνονται έντονες ανησυχίες για δεύτερο κύμα έξαρσης του κορονοϊού, εξέλιξη που θα μπορούσε να οδηγήσει την ενεργειακή ζήτηση στα 11 εκατ. βαρέλια ημερησίως φέτος. Σε ένα τέτοιο αρνητικό σενάριο, ο ΟΠΕΚ δεν θα μπορούσε να απορροφήσει τα τεράστια αποθέματα έως τα τέλη του έτους. Η τιμή brent κινείται μεταξύ 40 και 45 δολαρίων το βαρέλι τις τελευταίες πέντε εβδομάδες, σηματοδοτώντας σημαντική ανάκαμψη από το χαμηλό των 19 δολαρίων του Μαρτίου. Όμως το πετρέλαιο παραμένει σε διόρθωση, καθώς από τις αρχές του έτους έως σήμερα καταγράφει πτώση άνω του 30%, επίπεδο που σκιαγραφεί μία «σκοτεινή εικόνα» για τον ΟΠΕΚ και τους εταίρους του. Η S&P Global Platts εκτιμά ότι οι προοπτικές για τη ζήτηση δεν είναι καθόλου ευνοϊκές.

(Από τη Ναυτεμπορική)