Ο Γιάννης Αληγιζάκης δεν είναι ένας ακόμη μάνατζερ. Είναι άνθρωπος ο οποίος άλλαξε τις τύχες της ΕΛΙΝΟΙΛ και εκείνος ο οποίος κρύβεται πίσω από την αλματώδη ανάπτυξή της  ακόμη και στα χρόνια των μνημονίων. Λέγεται πως έμαθε από  μικρός όλα τα μυστικά της δουλειάς σε μια εταιρεία πετρελαιοειδών

ξεκινώντας από τις πιο «ταπεινές», ενασχολήσεις. Αυτό το μάθημα μοιάζει να απέβη πολύ διδακτικό για τον Γιάννη Αληγιζάκη, ο οποίος θεωρείται από τους ελάχιστους στον κλάδο που διαθέτει μια τόσο πολυδιάστατη εργασιακή εμπειρία, η οποία τον βοήθησε να παραμένει με επιτυχία στο τιμόνι της ΕΛΙΝΟΙΛ για σχεδόν 15 χρόνια.

Το λαθρεμπόριο καυσίμων και οι πειραγμένες αντλίες που υπολογίζεται ότι στάθηκαν αφορμή για να κλείσουν χιλιάδες πρατηρίων αλλά και η ιστορική Jetoil βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του κ. Αληγιζάκη. Ο ίδιος έχει δηλώσει σε ανύπτοη στιγμή στο πρ.όσφατο παρελθόν, ότι το λαθρεμπόριο κυριάρχησε στην αγορά, εξαιτίας της έλλειψης πολιτικής βούλησης να το αντιμετωπίσει, αλλά και της αδυναμίας της Πολιτείας να υλοποιήσει τα θεσμοθετημένα.

Για τον ίδιο, είναι θετικό ότι σήμερα έχουν ενεργοποιηθεί οι μηχανισμοί για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και ότι υπάρχει ένα επαρκές νομοθετικό πλαίσιο. Ωστόσο, θεωρεί πως το πρόβλημα είναι οι παθογένειες της Δημόσιας Διοίκησης και το γεγονός ότι δεν υπάρχει συντονισμός μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων. «Δεν υπάρχει ευελιξία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των μέτρων που έχουν αποφασισθεί», λέει.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, υποστηρίζει ο κ. Αληγιζάκης, το σύστημα εισροών-εκροών, που ενώ έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτησή του από το 2014, στα πρατήρια, τις εταιρείες και τα διυλιστήρια, εν τούτοις δεν παράγει τα αποτελέσματα που θα έπρεπε.

Ο επιτυχημένος μάνατζερ που συμπληρώνει 46 χρόνια στην εταιρεία μιλώντας, πρόσφατα, στο energia.gr είπε: "Έχει αποδειχθεί ότι μετά από τις κρίσεις, η ΕΛΙΝΟΙΛ εμφανίζεται καλύτερη και ισχυρότερη. Είμαι σίγουρος ότι το ίδιο θα συμβεί και τώρα". Αυτή η φράση αποδεικνύει, αν μη τι άλλο την βούληση και την δυναμική μιας εταιρείας η οποία, σε πείσμα των ισχνών αγελάδω ν που διανύουμε ως χώρα, εξακολουθεί να κοιτά μόνο μπροστά.

"Σχεδιάζουμε τον μετασχηματισμό του δικτύου, από δίκτυο καυσίμων σε δίκτυο ενέργειας, καλύπτοντας όλες τις νέες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή", μας αποκάλυψε ο ισχυρός άνδρας της επιτυχημένης ελληνικής εταιρείας πετρελαιοειδών.

Ο κ. Αληγιζάκης, ως πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), ανησυχεί για την γενικότερη κατάσταση στον κλάδο και πιστεύει ότι ένας από τους παράγοντες που κρύβει μεγάλους κινδύνους για τον τομέα των καυσίμων είναι το πρόγραμμα ενεργειακής εξοικονόμησης και οι υψηλοί στόχοι που θέτει η Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τις οδικές μεταφορές. «Πρόκειται για μια υποχρέωση που προέβλεπε ότι το κράτος πρέπει να έχει μειώσει κατά 6% της εκπομπές ρύπων έως το 2020, κάτι το εντελώς αδύνατο να συμβεί. Το χάσμα που θα προκύψει θα κληθούν να καλύψουν οι εταιρείες πετρελαιοειδών, εν είδη προστίμων, τονίζει ο κ. Αληγιζάκης, ο οποίος διαβλέπει μεγάλη ταλαιπωρία για τον τομέα από το 2021.   

Προλαμβάνοντας καταστάσεις και δυσχέρειες, η ΕΛΙΝΟΙΛ κατόρθωσε, παρά τα όσα συνέβεναν στον περίγυρό της να προσαρμοστεί εγκαίρως και να έχει φθάσει σε σημείο να έχει γίνει εξαγωγική δύναμη στα λιπαντικά και τα καύσιμα σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σιγκαπούρη και Κίνα!

Η ΕΛΙΝΟΙΛ στα χρόνια της κρίσης αύξησε το μερίδιό της στο 10% από 6%, ακολουθώντας ταυτόχρονα μια επιλεκτική ανάπτυξη δικτύου.  «Δεν θα είχαμε μετεξελιχθεί αν δεν υπήρχε η κρίση», επισημαίνει ο κ. Αληγιζάκης!

Ο κ. Αληγιζάκης είναι κάτοχος πτυχίου Πολιτικών Επιστημών και Νομικής και μεταπτυχιακού τίτλου σε Marketing και Μanagement. Στην ΕΛΙΝΟΙΛ εργάζεται από το 1975, ενώ από τον Οκτώβριο του 2006  έχει αναλάβει καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου.