Ιρανικά Τάνκερ με Πετρέλαιο Σπάνε τις Κυρώσεις και Κατευθύνονται στη Βενεζουέλα

Ιρανικά Τάνκερ με Πετρέλαιο Σπάνε τις Κυρώσεις και Κατευθύνονται στη Βενεζουέλα
του Πέτρου Κράνια
Παρ, 22 Μαΐου 2020 - 19:52

Ένας στόλος πέντε δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ιρανικό πετρέλαιο για τη Βενεζουέλα πλησιάζει στην Καραϊβική, με το πρώτο πλοίο να αναμένεται να φτάσει στα ύδατα της Νότιας Αμερικής την Κυριακή, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης του Refinitiv Eikon

Το Ιράν προμηθεύει περίπου 1,53 εκατομμύρια βαρέλια βενζίνης και αλκυλικού στη Βενεζουέλα, σύμφωνα με τις δύο κυβερνήσεις, πηγές και υπολογισμούς που έγιναν από το TankerTrackers.com, με βάση τα επίπεδα των πλοίων.

Οι αποστολές έχουν προκαλέσει διπλωματική αντιπαράθεση μεταξύ του Ιράν, της Βενεζουέλας και των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς και τα δύο έθνη υπόκεινται σε κυρώσεις των ΗΠΑ. Η Ουάσιγκτον εξετάζει μέτρα για την αντιμετώπιση των αποστολών, τα οποία η κυβέρνηση Τραμπ πιστεύει ότι πληρώνονται με χρυσό, δήλωσε αξιωματούχος των ΗΠΑ στο Reuters την περασμένη εβδομάδα.

Ο υπουργός Άμυνας της Βενεζουέλας είπε ότι ο στρατός θα συνοδεύσει τα δεξαμενόπλοια μόλις φτάσουν στην αποκλειστική οικονομική ζώνη του έθνους.

Το πετρελαιοφόρο Fortune με σημαία του Ιράν, το πρώτο στο στόλο, πλησίαζε την Καραϊβική την Παρασκευή. Ο πλους του γινόταν με το δορυφορικό σήμα ενεργοποιημένο από τότε που πέρασε το κανάλι του Σουέζ νωρίτερα τον Μάιο. Τα τέσσερα άλλα πλοία ακολουθούν την ίδια διαδρομή στον Ατλαντικό Ωκεανό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Eikon.

Η Βενεζουέλα, χώρα-μέλος του ΟΠΕΚ, χρειάζεται απεγνωσμένα καύσιμα για να τροφοδοτήσει έως και 1.800 πρατήρια βενζίνης που έχουν κλείσει μερικώς για εβδομάδες, λόγω ανεπαρκούς τροφοδοσίας από τα κρατικά διυλιστήρια PDVSA, τα οποία μέχρι τον Μάρτιο δούλευαν περίπου στο 10% της κοινής τους ικανότητας των 1,3 εκατομμυρίων βαρελιών ανά ημέρα (bpd).

Η Βενεζουέλα κατανάλωνε 170.000 bpd βενζίνης πριν από τα μέτρα περιορισμού που έφερε η πανδημία. Οι πωλήσεις καυσίμων στα πρατήρια μειώθηκαν σε περίπου 40.000 bpd λόγω της κατανομής, σύμφωνα με ανεξάρτητους υπολογισμούς.

Πάνω από μια δεκαετία κακοδιαχείρισης και έλλειψης προσωπικού σε συνδυασμό με κυρώσεις των ΗΠΑ που από το 2019 έχουν περιορίσει τις εισαγωγές, έχουν αφήσει τα διυλιστήρια σε κακή κατάσταση. Οι αποστολές εξοπλισμού σε πτήσεις από το Ιράν, με τη Mahar Air έχουν φτάσει στη Βενεζουέλα τις τελευταίες εβδομάδες για να ξεκινήσουν οι εργασίες επισκευής.

(από capital.gr)