Μπορεί η VW να καθυστέρησε λίγο με την εισόδο της στην ηλεκτροκίνηση των SUV αλλά τώρα μπαίνει με αποφασιστικό τρόπο. Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο ID.3 με το λογισμικό πήγαν τα πράγματα λιγο πίσω, ωστόσο η Volkswagen επιβεβαίωσε τουλάχιστον ότι το πρώτο crossover 

θα είναι το ID.4 και αποκάλυψε νέες εικόνες του οχήματος με ελαφρύτερο καμουφλάζ από ό,τι έχουμε δει μέχρι στιγμής. Το ID.4 λοιπόν είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο SUV από τη Volkswagen και όπως το ID.3 θα βασίζεται στη Μεταβλητή Πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση (ΜΕΒ) του ομίλου.

To αυτοκίνητο έχει έντονη και μοντέρνα παρουσία και θα αποκαλύπτονταν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο όμως ακυρώθηκε λόγω της επιδημίας του Covid-19. Προς το παρόν δεν είναι σαφές πότε θα δούμε καλύτερα το ID.4 και θα μάθουμε την τελική τιμή και τις επιλογές, εντούτοις, μπορεί να μην είναι μέχρι το Auto Show του Ντιτρόιτ, το οποίο διοργανώνεται για πρώτη φορά το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους.
Το οικογενειακό μοντέλο θα λανσαριστεί στην Ευρώπη εντός του τρέχοντος έτους και αποτελεί το φυσικό επόμενο βήμα μετά το ID.3. Η συντομογραφία ID. σημαίνει έξυπνο design, έξυπνη ταυτότητα και προηγμένες, έξυπνες τεχνολογίες, με μεγάλους χώρους και αεροδυναμικό σχήμα.

Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται κάτω από τον χώρο επιβατών, εγγυάται χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή φορτίου στους άξονες. Η μπαταρία φορτίζεται με εναλλασσόμενο μονοφασικό ή τριφασικό AC ή συνεχές DC ρεύμα ως στάνταρ. Θα έχει αυτονομία 500 χιλιομέτρων, ανάλογα με το επιλεγμένο πακέτο συσσωρευτή, ενώ το εντυπωσιακό αλλά εύκολο στη χρήση cockpit του ID.4 θα ελέγχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από λειτουργίες αφής ή από έξυπνο φωνητικό έλεγχο. Το ID.4, που παράγεται στο εργοστάσιο του Zwickau είναι το πρώτο SUV που είναι κλιματικά ουδέτερο σε όλη την αλυσίδα παραγωγής του.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας πρόκειται να έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής μέχρι το 2025, έως και 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα.