Μίσθωση Μπαταριών Η/Ο από Εταιρείες Leasing για να Μειωθεί το Κόστος για τον Πελάτη

Μίσθωση Μπαταριών Η/Ο από Εταιρείες Leasing για να Μειωθεί το Κόστος για τον Πελάτη
energia.gr
Τρι, 4 Φεβρουαρίου 2020 - 19:04

Το υψηλό κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και τα περιθώρια βελτίωσης των μπαταριών σε χωρητικότητα, ισχύ και διάρκεια στρέφουν ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες leasing, να εφαρμόζουν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα προώθησης πωλήσεων Η/Ο, με μηνιαία μίσθωση των μπαταριών.

Με δεδομένο ότι σήμερα οι μπαταρίες αποτελούν το πιο ακριβό τμήμα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στο μέλλον θα δίνεται η δυνατότητα σε πελάτες να αποκτήσουν ξεχωριστά το σασί με τη μηχανή και ξεχωριστά -με χρηματοδότηση- τη μπαταρία. Στην Ευρώπη υπάρχει, ήδη, το αντίστοιχο πρόγραμμα με τάση τα επόμενα χρόνια να γίνει ευρύτερα γνωστό και να αποκομίσει υψηλά ποσοστά.

Αυτό μπορεί να ακούγεται ακραίο για τον τελικό πελάτη, όμως στην πράξη το πρόγραμμα τον βοηθά να έχει πάντα μία καινούρια και αξιόπιστη μπαταρία. Έτσι, αν για κάποιο λόγο υπάρξει πρόβλημα σε κάποια μπαταρία, ή χάσει μέρος της χωρητικότητάς της, τότε η εταιρεία leasing, εφόσον βρίσκεται σε ισχύ το συμβόλαιο, θα την αντικαταστήσει άμεσα.

Με αυτό τον τρόπο, η τιμή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται σημαντικά ως προς τα υπόλοιπα μέρη, ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη μπαταρία για το χρονικό διάστημα που επιλέξουν πληρώνοντας μόνο τη μηνιαία καταβολή. Παρόλο που υπάρχουν πολλά οφέλη από τη μίσθωση των μπαταριών, σήμερα οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν προχωρήσει σε αυτήν τη μορφή πωλήσεων.

Τα πλεονεκτήματα της μίσθωσης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι ο ενδιαφερόμενος θα δαπανήσει ένα μικρότερο αρχικό κόστος, ενώ τη μπαταρία θα την αποπληρώσει σταδιακά μέσω συμβολαίου, έχοντας τη σιγουριά ότι θα έχει πάντα λειτουργική μπαταρία. Μετά το τέλος του συμβολαίου θα μπορεί να διαπραγματευτεί μία άλλη μπαταρία, ίσως μεγαλύτερη, την οποία θα μπορεί να την εφαρμόσει στο αυτοκίνητό του. Παράλληλα, ο οδηγός, σε περίπτωση που το αυτοκίνητό του είναι εταιρικό, θα μπορεί να περνάει όλο το ποσό των δαπανών στα έξοδα, με αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερο κέρδος.

Το μειονέκτημα σε αυτό το πρόγραμμα και με βάση τη σημερινή κατάσταση των μπαταριών είναι ο περιορισμός των χιλιομέτρων που θα θέσουν οι εταιρείες leasing στον πελάτη, ήτοι, κατά τα πρότυπα που ισχύουν και στα αυτοκίνητα με βραχυπρόθεσμη μίσθωση, αλλά με τη δυνατότητα απεριόριστων χιλιομέτρων, με το ανάλογο κόστος.

(πληροφορίες από ΑΠΕ/ΜΠΕ)