Η Kawasaki Κατασκεύασε το Πρώτο Τάνκερ Μεταφοράς Υγροποιημένου Υδρογόνου

Η Kawasaki Κατασκεύασε το Πρώτο Τάνκερ Μεταφοράς Υγροποιημένου Υδρογόνου
energia.gr
Παρ, 10 Ιανουαρίου 2020 - 09:48

Η Kawasaki αν και είναι παγκοσμίως γνωστή για τις μοτοσυκλέτες της, εντούτοις  αυτές αποτελούν μόνο ένα μικρό τμήμα της παραγωγικής της δραστηριότητας. Είναι πρωτοπόρος στον τομέα της ναυτιλίας, εξειδικευμένη στην κατασκευή δορυφόρων 

και εξαρτημάτων αεροσκαφών, με καινοτομίες στις αμαξοστοιχίες. Ετσι λοιπόν προ ημερών καθέλκυσε στο Kobe Works στην Ιαπωνία το πλοίο SUISO FRONTIER (Hγέτης Kawasaki 1740), που είναι ο πρώτος μεταφορέας υγροποιημένου υδρογόνου στον κόσμο.

Το τάνκερ αυτό μπορεί να μεταφέρει υγροποιημένο υδρογόνο σε 1/800 του αρχικού όγκου του αερίου, που ψύχεται στους -253 ° C, με ασφάλεια και σε μεγάλες ποσότητες σε μεγάλες αποστάσεις δια θαλάσσης.

Η Kawasaki σχεδιάζει να εγκαταστήσει στο πλοίο μια δεξαμενή αποθήκευσης υγροποιημένου υδρογόνου με δομή διπλού κελύφους 1,250 m3, που κατασκευάζεται επί του παρόντος στο Harima Works, και ολοκληρώνει την κατασκευή του σκάφους στα τέλη του 2020. Μόλις ολοκληρωθεί, το SUISO FRONTIER θα χρησιμοποιηθεί για δοκιμές τεχνολογίας επίδειξης στην ιαπωνική FY 2020 με στόχο τη δημιουργία μιας διεθνούς αλυσίδας εφοδιασμού υδρογόνου στην οποία το εν λόγω καύσιμο που παράγεται στην Αυστραλία θα αποστέλλεται στην Ιαπωνία.

Το υδρογόνο κερδίζει σε δημοτικότητα ως βασική πηγή ενέργειας επόμενης γενιάς για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Δεν εκπέμπει CO2 ή άλλα αέρια θερμοκηπίου κατά τη χρήση και οι αναμενόμενες εφαρμογές περιλαμβάνουν παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, οχήματα κυψελών καυσίμου και άλλα. Με στόχο την παραγωγή υδρογόνου, η Kawasaki ένωσε τις δυνάμεις της το 2016 με την Iwatani Corporation (Iwatani), τη Shell Japan Limited και την Electric Power Development Co., Ltd. (J-POWER) (2) Μαζί επιδιώκουν την τεχνολογική ανάπτυξη με στόχο την οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού σε ενέργεια που να επιτρέπει την οικονομική και αξιόπιστη προμήθεια υδρογόνου σε μεγάλες ποσότητες. Εκτός από αυτόν τον τελευταίο υγροποιημένο φορέα υδρογόνου, κατασκευάζεται σταθμός υγροποιημένου υδρογόνου στην πόλη Kobe, στο νομό Hyogo στην Ιαπωνία ενώ παράλληλα κατασκευάζεται στην Αυστραλία εγκατάσταση αεριοποίησης λιγνίτη. Επιπρόσθετα, σχηματίστηκε το 2018 μια κοινοπραξία  η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Kawasaki, Iwatani και J-POWER μαζί με την Marubeni Corporation και AGL Loy Yang Pty Ltd η οποία έχει έχει λάβει οικονομική ενίσχυση από τις κυβερνήσεις της Αυστραλίας και της Βικτώριας για την κατασκευή μονάδας διύλισης αερίου, & τερματικό φόρτωσης και πολλά άλλα.

Η Kawasaki στρέφεται στη χρήση υδρογόνου ως μέρος των προσπαθειών της προς τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης (SDGs), υλοποιώντας αναπτυξιακά έργα σε κάθε φάση, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής, αποθήκευσης, μεταφοράς και αξιοποίησης.

Το 1981, η Kawasaki έγινε η πρώτη ασιατική εταιρεία κατασκευής μεταφορέα υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και τώρα, ως η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως για την ολοκλήρωση ενός μεταφορέα υγροποιημένου υδρογόνου, θα προωθήσει τις προσπάθειές της για την επίτευξη μιας Εταιρείας Υδρογόνου.