H Tesla Διαψεύδει τις Κασσάνδρες και Σαρώνει τον Ανταγωνισμό

H Tesla Διαψεύδει τις Κασσάνδρες και Σαρώνει τον Ανταγωνισμό
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Τρι, 24 Δεκεμβρίου 2019 - 12:17

Η απόδοση της Tesla επισκίασε κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ιαπωνία σε σημείο ώστε να θεωρείται ο αδιαφιλονίκητος πρωταθλητής στον κλάδο. Πρόκειται για την εταιρεία που συμπληρώνει εφέτος, δέκα χρόνια 

από την αρχική δημόσια προσφορά της και μοιάζει να κερδίζει διαρκώς την εμπιστοσύνη των πελατών και των επενδυτών οι οποίοι οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς ορυκτά καύσιμα. Η αποκάλυψη του Ίλον Μασκ, αμφιλεγόμενου συνιδρυτή της Tesla, ότι έλαβε πάνω από  200.000 προπαραγγελίες για το πολυτελές Model 3, λίγες ημέρες αφότου είχε προβεί στην επίσημη παρουσίαση του  φουτουριστικού  Cybertruck, στάθηκε αρκετή για να εκτοξεύσει τη μετοχή της εταιρείας του στο ιστορικό υψηλό των 420 δολαρίων, που σημαίνει πως η κεφαλαιοποίηση της Tesla ανέρχεται πλέον σε 73 δισ. δολάρια, γεγονός που την καθιστά την τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως, πίσω μόνο από την Toyota, με κεφαλαιοποίηση 230 δισ. δολάρια  και την Volkswagen με 98 δισ. 

Σήμερα, η εταιρεία του Ίλον αξίζει 37% περισσότερo από την General Motors και σχεδόν το διπλάσιο σε σχέση με την Ford. Από την ημέρα που πωλήθηκε το πρώτο Model S, το 2012, οι πωλήσεις της Tesla έχουν αυξηθεί κατά 52 φορές, όταν η αντίστοιχη αύξηση πωλήσεων για το σύνολο των ανταγωνιστών της ήταν 46!

Ο χρηματιστηριακός θρίαμβος της Tesla  δεν εντυπωσιάζει  στο βαθμό που θα έπρεπε τους αναλυτές της Wall Street, οι οποίοι διάκεινται με επιφύλαξη απέναντι στα επιτεύγματά της, καθώς ισχυρίζονται η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζει "ένα κύμα ατελείωτων ζημιών".

Όμως η Tesla κατέγραψε κέρδη 1,86 δολ. ανά μετοχή στο γ΄ τρίμηνο, υπερβαίνοντας και την πλέον αισιόδοξη πρόβλεψη, καθώς και τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για ζημίες 24 σεντς ανά μετοχή!

Το short-selling στη μετοχή της Tesla ως ποσοστό επί του συνόλου των μετοχών της εταιρείας που βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση κυμαίνεται κάτω του 9,2%. Ο δείκτης βρισκόταν σχεδόν στο 30% τον Ιούνιο, ενώ ήταν υψηλότερος σε σχέση με κάθε εταιρεία του S&P 500 πριν από ένα χρόνο, ενώ στο τελευταίο εξάμηνο, η μετοχή της έχει ενισχυθεί κατά 85% και θα ήταν πρώτη στην κατάταξη, εάν συμπεριλαμβανόταν στον δείκτη. Βρίσκεται, επίσης, στην κορυφή του καταλόγου των 38 αυτοκινητοβιομηχανιών του Bloomberg Intelligence Global Automobile Index.

Η άοοψη που επικρατεί ότι, δηλαδή, η μετοχή της Tesla συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πλέον ασταθείς διαψεύδεται από τα στοιχεία που καταδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο. Η μετοχή της ενισχύθηκε, φέτος, κατά 22% , ήτοι ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο όρο του 14% που κατέγραψαν οι κατά τεκμήριο  10 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Βρέθηκε, ακόμη, στην, το 2018, με συνολική απόδοση 7%  όταν οι ανταγωνιστές της κινήθηκαν στο μείον 16 και για τη διετία 2018-2019, η Tesla κυριαρχεί, με απόδοση 31%, όταν οι ανταγωνιστές της έχαναν 4%. Τέλος, με τα δεδομένα από το 2017, η Tesla κερδίζει τη μάχη με απόδοση 99%, έναντι κερδών του υπολοίπου κλάδου, μόλις 24%.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως αναφέρει το Bloomberg , ότι όποιος επένδυσε σε μετοχές της Tesla, όταν άρχισε η διαπραγμάτευσή τους το 2010, απόλαυσε κέρδη της τάξης του 1.190%, όταν, σε αντίθεση, οι μετοχές του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας την ίδια χρονική περίοδο έχουν ανατιμηθεί κατά μόλις 158%.

Στην πραγματικότητα, καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να αναμετρηθεί με τους ρυθμούς ανάπτυξης της Tesla, γεγονός που εκτιμούν ιδιαιτέρως οι επενδυτές. Αφού είχαν ήδη δεκαπλασιαστεί μέχρι το 2014, τα έσοδα της Tesla θα αυξηθούν κατά 14% το 2019, κατά  21% το 2020 και κατά 18% το 2021, όπως προβλέπουν, τώρα, πλειάδα αναλυτών που εισφέρουν τις προβλέψεις τους στο Bloomberg. Κατά τις ίδιες προβλέψεις, η μέση αύξηση για τους 10 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, θα είναι 1%, 4% και 3% για τα αντίστοιχα έτη. Εν τούτοις, η πλειονότητα των αναλυτών συνιστούν πώληση μετοχών της Tesla, έναντι όσων συστήνουν buy, ενώ 481 εταιρείες του δείκτη S&P 500 διαθέτουν πιο ευνοϊκές συστάσεις για τη μετοχή τους έναντι εκείνης της Tesla.

Η αρνητική μεταστροφή των αναλυτών έναντι της Tesla, από το 2011 και εντεύθεν είναι παραπλήσια με την αντιμετώπιση που επιφύλαξαν στην Amazon, 10 χρόνια μετά την δική της αρχική δημόσια προσφορά. Η εξήγηση για αυτό είναι εύλογη η Κάθι Γουντ, διευθύνουσα σύμβουλος της Ark Investment Management και μέτοχος της Tesla. Ο Ίλον Μασκ αντιμετωπίζεται με τον ίδιο σκεπτικισμό αναφορικά με την ικανότητά του να δημιουργεί πρόσθετη αξία, με εκείνον που επιφυλάχθηκε για τον Τζεφ Μπέζος της Amazon, κατά την πρώτη περίοδο της πορείας της ως εισηγμένης.

«Το ίδιο πράγμα συνέβαινε και με την Amazon για πολλά χρόνια», έχει δηλώσει η κα. Γουντ.  «Μας θεωρούν τρελούς, αλλά τα πράγματα μοιάζουν, πλέον, τόσο προφανή. Νομίζω ότι το ίδιο θα ισχύει στο μέλλον και για την Tesla», τόνισε η ίδια, η οποία έχει θέσει ως τιμή-στόχο για τη μετοχή της Tesla τις 4.000 δολάρια!