Η Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα Ξεκινά από τα Αστικά Λεωφορεία

Η Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα Ξεκινά από τα Αστικά Λεωφορεία
energia.gr
Τρι, 20 Αυγούστου 2019 - 16:15

Tο υπουργείο Μεταφορών αποβλέπει ώστε ποσοστό που θα κυμαίνεται, τουλάχιστον, μεταξύ 30 - 40% του νέου στόλου των αστικών λεωφορείων που θα αποκτηθούν για να καλύψουν τις ανάγκες μετακίνησης στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, να αποτελείται από ηλεκτροκίνητα μοντέλα. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εκτιμήσεις του υπουργείου είναι πως για την κυκλοφορία των 300-400 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, από τα συνολικά 1000 που θα αποκτηθούν, δεν θα απαιτηθεί η εγκατάσταση δικτύου φορτιστών στους δρόμους των δύο πόλεων και τούτο, επειδή τα χιλιόμετρα που θα καλύπτουν, ανά δρομολόγιο, θα είναι λιγότερα από την αυτονομία των οχημάτων, με συνέπεια να επαρκεί η φόρτισή τους στα αμαξοστάσια.

Στο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που αφορά στη διενέργεια του διαγωνισμού για την προμήθεια των 1000 νέων αστικών λεωφορείων, (ο αρχικός σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 650 λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ και 350 για τον ΟΑΣΘ) αναφέρθηκε σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό, Σκάι, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου, Νίκος Σταθόπουλος. 

Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, το κόστος απόκτησης του νέου στόλου θα ανέλθει στα περίπου 500 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός επεσήμανε πως το νούμερο "1000", προέκυψε από το ρυθμό των λεωφορείων που θα αποσυρθούν, εντός των επομένων ετών από τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών των δύο πόλεων. Επομένως, μόνον εάν τα εν λόγω οχήματα αντικατασταθούν στο 100%, δεν θα υπάρξει υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου. 

Υπενθυμίζεται ότι η απερχόμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων, ο οποίος ωστόσο ακυρώθηκε έπειτα από απόφαση της Αρχής Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ). 

Σύμφωνα με την απόφαση, η οποία δικαίωνε δύο εταιρείες - εισαγωγείς που είχαν προσφύγει στην ΑΕΠΠ, οι τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και της ειδικής συγγραφής υποχρεώσεων ήταν δυσανάλογες, υπερβολικές και απρόσφορες, δυσκόλευαν τις εταιρείες να καταθέσουν προσφορά, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο ανταγωνισμός, ενώ έθεσε κι ερωτήματα ως προς τη χρηματοδότηση της διακήρυξης.

Από τα 750 λεωφορεία, τα 320 θα ήταν ηλεκτροκίνητα, εκ των οποίων τα 170 προορίζονταν για την Αθήνα και τα 150 για την Θεσσαλονίκη. Επίσης, από τον στόλο των 750 οχημάτων, 180 στην πρωτεύουσα και 150 στη συμπρωτεύουσα θα κατανάλωναν φυσικό αέριο.