Η Ηλεκτροκίνηση Έτοιμη να Θέσει Εκτός Παιχνιδιού τα Οχήματα με Συμβατικούς Κινητήρες

Η Ηλεκτροκίνηση Έτοιμη να Θέσει Εκτός Παιχνιδιού τα Οχήματα με Συμβατικούς Κινητήρες
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Τετ, 14 Αυγούστου 2019 - 09:02

Κατακόρυφη θα είναι η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη στα αμέσως επόμενα χρόνια. Τουλάχιστον 214 νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι διαθέσιμα στις ευρωπαϊκές αγορές το 2021, από τα περίπου 60, το 2018. Οι ειδικοί αναμένουν 

ότι έως το 2025 οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 330 διαθέσιμων μοντέλων Η/Ο. «Έως πρότινος, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ήταν πολύ περιορισμένη, όμως η εικόνα αυτή στο άμεσο μέλλον θα είναι πολύ διαφορετική, καθώς τα Η/Ο εισέρχονται σε μια νέα φάση και θα είναι προσβάσιμα στο πλαίσιο μιας μακράν πιο μαζικής αγοράς», αναφέρει ανάλυση του T&E.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις που έχουν διατυπωθεί για την περίοδο 2019-2025, η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα αυξηθεί κατά 6 φορές, για να φθάσει σε περισσότερα από 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά στο περίπου 20%. Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι εταιρείες από την Γερμανία, την Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία, καθώς και εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανιών στην Σλοβακία, την Δημοκρατία της Τσεχίας και την Ουγγαρία. Όλοι οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές, δηλαδή, οι Volkswagen, BMW, Daimler, PSA και Renault-Nissan-Mitsubishi βασίζονται ολοένα και περισσότερο στα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ, άλλη ανάλυση αναφέρει ότι εταιρείες όπως η Fiat Chrysler, η Ford και η Tesla παίζουν δυνατά στην ανέλιξη της ηλεκτροκίνησης.

Ο Λυσιέν Ματιέ, αναλυτής της T&E για τις μεταφορές και την ηλεκτροκίνηση, δήλωσε σχετικά πως «χάρη στα πρότυπα που έχει θέσει η ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2, η Ευρώπη πρόκειται να κατακλυστεί από ένα κύμα νέων, προσιτής  τιμής, ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, με μεγαλύτερη αυτονομία. Αυτή είναι μια καλή είδηση, αλλά η δουλειά δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Χρειαζόμαστε, οι κυβερνήσεις να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της εγκατάστασης ταχυφορτιστών στις οικίες και στους χώρους εργασίας και χρειαζόμαστε δραστικές αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνουν ακόμα πιο ελκυστικά, σε σύγκριση με τα ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα, βενζινοκίνητα ή τα ανεπαρκή υβριδικά. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν έως τώρα, επενδύσει πάνω από 163 δισ. δολάρια στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη αυξάνονται διαρκώς, όπως φανερώνουν τα νέα στοιχεία, αν και ποσοστό περίπου 60% των ηλεκτρικών οχημάτων πωλούνται στην Νορβηγία.»

Στις ΗΠΑ, 208.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταχωρήθηκαν το 2018, και παρόλο που αυτό θεωρείται αμελητέο μερίδιο αγοράς, εν τούτοις σημειώνεται αύξηση της τάξης του 100%, σε σχέση με το 2017, σύμφωνα με την IHS Markit. Η εταιρεία επισημαίνει ότι τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα κυριαρχήσουν στην αγορά για τουλάχιστον ακόμη μια δεκαετία, όμως, το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι κοντά.