Τo νέο Audi e-tron είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής. To μεγάλο, κατάλληλο για καθημερινή χρήση σπορ SUV, «ηλεκτρίζει», είτε είναι ακίνητο είτε κινείται. Το φουτουριστικό του design  η ιδιαίτερη ηλεκτρική πίσω πόρτα και η Singleframe μάσκα σε ανοιχτό γκρι χρώμα, επικοινωνούν και οπτικά μία κορυφαία τεχνολογία 

που προϊδεάζει για μια μοναδική οδηγική εμπειρία. Το e-tron είναι ελάχιστα πιο μεγάλο από το Q5 και συγκεκριμένα φτάνει τα 4,9 μέτρα μήκος σε αντίθεση με τα 4,7 του συμβατικού SUV. Παράλληλα, το πλάτος και το ύψος είναι στα 1,9 και 1,6 μέτρα, αντιστοίχως.

Το ηλεκτρικό SUV κινείται από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι δεν εκπέμπουν CO2 και είναι αθόρυβοι. Μια νέα γενιά quattro, της ηλεκτρικής τετρακίνησης, εγγυάται εξαιρετική πρόσφυση και εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει πως μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου θα επιτυγχάνεται η ιδανική κατανομή της διαθέσιμης ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες. Η απόδοση του μπροστινού ηλεκτροκινητήρα είναι 125 kW και του πίσω 140 kW. H συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 300 kW (ή 408 ίππους), ενώ η ροπή αγγίζει τα 660 Nm.

Καθοριστικός παράγοντας για τον σπορ χαρακτήρα και τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά του e-tron είναι η τοποθέτηση των μπαταριών χαμηλά και στο κέντρο του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, οι μπαταρίες εξασφαλίζουν αυτονομία η οποία το καθιστά απόλυτα κατάλληλο για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Σημαντικό είναι ότι σε περισσότερες από το 90% όλων των επιβραδύνσεων το e-tron ανακτά ενέργεια αποκλειστικά μέσω των ηλεκτροκινητήρων του, ενώ φτάνει στον μέγιστο βαθμό ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με το ενσωματωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησής του. Σύμφωνα με την Audi, η αυτονομία του είναι 400 km, αλλά στην πράξη αλλάζουν τα πράγματα. Το εντυπωσιακό είναι ότι οι μπαταρίες φορτίζονται κατά 80% σε μόλις 30 λεπτά σε δίκτυο ταχείας φόρτισης. Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 5,7 δευτερόλεπτα.

Η Audi είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί ένα τέτοιο σύστημα σε ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής. Στην αποτελεσματικότητα του συστήματος πρόωσης συμβάλλει και η έξυπνη αεροδυναμική σχεδίαση. Κορυφαία έκφρασή της είναι οι προαιρετικοί, εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες –άλλη μια παγκόσμια πρώτη για μοντέλο παραγωγής–, οι οποίοι όχι μόνο μειώνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας, αλλά ανεβάζουν το ψηφιακό DNA του αυτοκινήτου σε εντελώς νέο επίπεδο.

Χώροι και άνεση

Το Audi e-tron παρέχει χώρους και άνεση αντίστοιχη ενός μεγάλου, συμβατικού μοντέλου της μάρκας. Ο συνδυασμός τους με τα υψηλής ποιότητας υλικά και τα εξαιρετικά επίπεδα συναρμογής καθιστούν την ηλεκτρική οδήγηση/μετακίνηση μια κατεξοχήν premium εμπειρία. Η οποία εξασφαλίζεται και από την εκτεταμένη όσο και αξιόπιστη γκάμα δυνατοτήτων φόρτισης, τόσο στο σπίτι όσο και στα ταξίδια.

Από το σύστημα πλοήγησης με τον προγραμματισμό διαδρομής, που προβάλλει την ενδεδειγμένη διαδρομή με τα απαραίτητα σημεία φόρτισης, την αυτόματη τιμολόγηση για τη χρήση των φορτιστών και με τον έλεγχο εξ αποστάσεως από το smartphone, η διασύνδεση του Audi e-tron είναι εξαιρετική. Είναι εξοπλισμένο με το high-end media center MMI navigation plus, το οποίο διαθέτει στάνταρ τόσο το LTE Advanced όσο και ένα Wi-Fi hotspot. Επιπροσθέτως, πλήθος συστημάτων υποβοήθησης διευκολύνει τον οδηγό. Για παράδειγμα το efficiency assist που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, ενισχύει την οικονομική οδήγηση, προβάλλοντας πληροφορίες πρόβλεψης και εκτελώντας αυτόματη ανάκτηση ενέργειας. Αν μάλιστα επιλέξει κανείς το adaptive cruise assist, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει και να επιταχύνει το ηλεκτρικό SUV προβλέποντας τις συνθήκες.

Η τιμή του στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 84.300 ευρώ.

Εισαγόμενα με πραγματικά «χιλιόμετρα»

Θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Μεταφορών, η παροχή κρίσιμων πληροφοριών για τους υποψήφιους αγοραστές εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Τα «χιλιόμετρα» του αυτοκινήτου, κατά την τελευταία διέλευση για σέρβις, οι ανακλήσεις που οφείλεται να γίνουν, το ιστορικό ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης (άρα και τα «χιλιόμετρα» που είχε το αυτοκίνητο όταν ελέγχθηκε και τυχόν βλάβες) και πολλά άλλα, θα πρέπει να τίθενται υπόψη των αγοραστών. Με τον τρόπο αυτό θα τεθεί έλεγχος στην εισαγωγή αυτοκινήτων με παραποιημένα «χιλιόμετρα», άγνωστο ιστορικό κ.λπ.

Οι πωλήσεις τον Ιούνιο

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την  επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ),  οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών τον μήνα Ιούνιο του 2019 υπήρξαν αυξημένες κατά 4,5% ως προς τον μήνα Ιούνιο του 2018. Συνολικά, στο  εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2019 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά 5,2% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Σημειώνεται  ακόμη πως η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 κινήθηκε 56,9% χαμηλότερα ως προς τον μέσον όρο προ κρίσης (2000-2009). Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση (+13,1%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ και στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις υπήρξαν αυξημένες κατά 9,6% ως προς το 2018.

("Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")