'Eνα χρόνο αφότου βρέθηκε στο τιμόνι της Volkswagen, ο Χέρμπερτ Ντις καλείται, τώρα, να λάβει καθοριστικές αποφάσεις στο πλαίσιο των προσπαθειών του να επεκτείνει τις δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα και να μετριάσει τον αντίκτυπο από τις δυσχέρειες που αντιμετωπίζει στην Γερμανία.

Σε δηλώσεις του ο κ. Ντις εξήγησε πως καθώς η κινεζική αγορά αυτοκινήτου, που είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, ηγείται της στροφής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποκτά πολύ μεγαλύτερη σημασία και για την Volkswagen, η οποία έχει υιοθετήσει τη στρατηγική της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών χαμηλών ή και μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η εταιρεία θέλει να λειτουργήσει στην Κίνα, τόσο ως κέντρο παραγωγής, όσο και ως κέντρο έρευνας και ανάπτυξης. 

«Η Κίνα εξελίχθηκε σε υπερδύναμη στην αγορά αυτοκινήτου και εμείς ως brand θέλουμε να είμαστε στην πρώτη θέση στην ηλεκτροκίνηση στην Κίνα και άλλες μεγάλες αγορές» είπε ο επικεφαλής της VW. 

Σημειωτέον ότι το πρακτορείο Reuters μετέδωσε, πρόσφατα, ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει το ενδεχόμενο να αποκτήσει μεγάλο μερίδιο στην κινεζική ομοειδή της, JAC Motor, με την οποία συνεργάζεται, ήδη, σε κοινοπραξία για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Φέρεται μάλιστα να έχει ήδη προσλάβει τη Goldman Sachs ως σύμβουλο για την υλοποίηση του σχεδίου. 

Η ανάγκη για ενίσχυση της παρουσίας της στην Κίνα πηγάζει και από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η γερμανική και συνολικά ευρωπαϊκή οικονομία. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά βρίσκονται σε διαρκή πτώση τους τελευταίους μήνες, καθώς οι οικονομίες κατεβάζουν αισθητά ταχύτητα. 

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η Κίνα απορροφά ήδη το 40% των παγκόσμιων παραδόσεων προϊόντων του ομίλου VW.